هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین به رام‌الله درباره همکاری با تل‌آویو

گروه‌های مقاومت فلسطین از تشکیلات خودگردان خواست از هر گونه اقدامات تنبیهی علیه غزه خودداری کند.

این گروه‌ها چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بر محرمانه بودن هرگونه اقدامات تنبیهی را که تشکیلات خودگردان به دنبال اتخاذ آن علیه غزه است، تأکید داریم و خواستار لغو فوری این گونه اقدامات هستیم».

گروه‌های فلسطینی ساکن غزه همچنین اقدام تشکیلات خودگردان در بازگشت به توافقات قبلی با رژیم صهیونیستی از جمله از سرگیری هماهنگی امنیتی با این رژیم و ایجاد سرپوش برای اقدام کشورهای سازش‌کار با صهیونیست‌‌ها را محکوم کردند و خواستار بازگشت سریع به موضع ملی و نتایج نشست‌های دبیران کل گروه‌های فلسطینی طی ماه‌های گذشته تأکید کردند.

این گروه‌ها همچنین خواستار اتخاد موضع ملی واحدی برای منصرف کردن تشکیلات خودگردان از بازگشت به همکاری و هماهنگی با رژیم صهیونیستی شدند.

سه هفته پیش برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادهای اروپایی ابلاغ کرده که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاضر است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفت‌وگوهایی که با طرف‌های اروپایی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفته‌اند که این تشکیلات تصمیم دارد درآمدهای مالیاتی و گمرکی را که این تشکیلات از حدود شش ماه پیش دریافت آن را متوقف کرده بود، پس بگیرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، روابط خود با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف کرد و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورد و حتی بعد از اقدام امارات و بحرین در توافق بر سر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سفیران خود را ار منامه و ابوظبی فراخواند.

با این حال با قوت گرفتن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس، ۲۸ آبان از سفیران خود خواست به امارات و بحرین برگردند.

 گروه‌های فلسطینی نیمه اول شهریور در سطح دبیران کل به میزبانی لبنان و به ریاست  محمود عباس، رئیس این تشکیلات از طریق ویدئو کنفرانس طی نشستی برای اولین بار بعد از سال‌ها بر ضرورت اتحاد برای مقابله با توطئه‌های ضد فلسطینی و مقابله با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.