تلاش برای مجاب کردن بایدن به کاهش بودجه نظامی آمریکا

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بعد از اینکه بایدن در ماه ژانویه قدرت را به دست بگیرد، ترقی‌خواهان در حزب دموکرات فشارهای شدیدی را برای کاهش بودجه نظامی به او وارد خواهند کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا طی سه سال، بودجه نظامی آمریکا را از مبلغ ۶۱۹.۵ میلیارد دلار به ۷۴۰ میلیارد دلار یعنی حدود ۱۹ درصد افزایش داد.

این خبرگزاری اما نوشت که به دلیل پشتیبانی بودجه نظامی از شمار زیادی از مشاغل آمریکایی‌ها در زمان رکود متعاقب همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، احتمال کاهش آن بسیار کم است.

بر این اساس، کارشناسان می‌گویند در آمریکا هر شغل نظامی، به صورت غیرمستقیم به سه یا چهار شغل در جامعه کمک می‌کند، مشاغلی که سیاستمداران آمریکایی برای حفاظت از آنها هر کاری می‌کنند.

به نوشته رویترز، منابع مطلع اما می‌گویند یک گروه مشکل اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه شامل کارمندان کنگره و مسئولان سابق پنتاگون به دولت بایدن فشار خواهند آورد تا در صورت تصویب بودجه‌های کمتر، بودجه نظامی را نیز کاهش دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) برگزار شد و علیرغم آنکه رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که بایدن با بیش از ۲۷۰ آراء الکترال، بعنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برگزیده شده است اما ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است و بارها تأکید کرده است که نامزد دموکرات‌ها با تقلب و تخلف انتخاباتی پیروز شده است.

بایدن پیشتر تصریح کرد شعار "اول آمریکا" که از سوی ترامپ مطرح شد، ایالات متحده را منزوی و ائتلاف‌های این کشور را در معرض نابودی قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.