«آدام شیف»: ترامپ با شیوه‌ای مانند یک شخصیت جرایم سازمان‌یافته عمل می‌کند

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در خصوص اخبار منتشره پیرامون احتمال اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در عفو نزدیکان خود هشدار داد.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: صادقانه بگویم؛ چنین کاری نمای زشتی از دموکراسی و ایالات متحده را نشان خواهد داد. تصور کنید مردم در سراسر جهان چه فکری خواهند کرد، وقتی رئیس جمهوری داشته باشیم که مانند یک شخصیت جرایم سازمان‌یافته عمل می‌کند.

«آدام شیف» در این باره ادامه داد: اما ترامپ چنین فردی است. زمانی که در راه رسیدن به ریاست جمهوری بود نیز چنین فردی بود. او در روزهای آخر ریاست جمهوری نیز چنین فردی خواهد ماند.

این درحالیست که وبگاه «آکسیوس» پیشتر و به نقل از یک منابع آگاه، از قصد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای عفو «مایکل فلین» مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید خبر داد.

فلین متهم به دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی در باب پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا است و بسیاری از وابستگان کاخ سفید، او را قربانی انتقام‌جویی دموکرات‌ها می‌دانند.

پیشتر هم پیش‌بینی می‌شد که ترامپ بخواهد تا پیش از تحویل قدرت به جو بایدن دموکرات، شماری از نزدیکان خود را از اتهامات نسبت داده شده به آنها مبرا کند.

اگر ترامپ تصمیم خود را مبنی بر بخشش مشاور سابق عملی کند، مهمترین عفو دوره زمامداریش را رقم خواهد زد.

اگرچه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای عفو فلین هنوز قطعی نشده، اما او در ماه میلادی مارس گفته بود که به طور جدی به این موضوع فکر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.