رد پیشنهاد آمریکایی‌ها برای دیدار مقامات جنبش حماس با کوشنر از سمت این جنبش

صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه "الحوار" با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط امارات، بحرین و سودان با رژیم اشغالگر صهیونیستی به دستور ترامپ انجام شد، گفت: آمریکا از طریق واسطه‌های رسمی در منطقه به حماس پیشنهاد داد تا یک نشست مستقیم بین مقامات آن و جراد کوشنر، مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور در یک پایتخت عربی برگزار شود که حماس مستقیماً این پیشنهاد را رد کرد.

معاون دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که مسیر آشتی به پله اول بازنگشته است، و گفت: «ما در تلاش برای بازگرداندن وحدت و پایان‌دادن به تفرقه دچار وقفه شده‌ایم، اما به پله اول برنگشته‌ایم.»

العاروری اضافه کرد: «مردم ناامید شده‌اند؛ بله این درست است. ملت ما وقتی تلاش‌های آشتی متزلزل می‌شود، آن‌ها محق هستند و این از اعتقاد آن‌ها در مورد ضرورت تکمیل شدن روند آشتی ناشی شی می‌شود.»

وی تاکید کرد «ما به تلاش‌های خود در مسیر آشتی ادامه خواهیم داد» و  گفت: «توافقنامه‌ها منعقد، اما به دلایلی متوقف شده اند؛ با این وجود روند آشتی تا پایان اختلافات ادامه خواهد داشت.»

معاومن رئیس دفتر حماس گفت: «برای پیروزی بر اشغالگر، باید به وضعیت تفرقه خاتمه دهیم و در مورد اهدافی که ما را به آن نزدیکتر می‌کند توافق کنیم. کسی نیست که بگوید ما باید از برقراری وحدت دست برداریم. این یک هدف است که نمی‌توان از آن عقب نشست.»

العاروری تأکید کرد: «باید از به شکست‌خوردن مسیر آشتی جلوگیری شود. طی امضای توافقنامه‌ها، اختلاف نظر در جزئیات روی می‌داد، اما اختلاف نظر در مورد یک موضوع خاص پایان روند نیست و جلسات دیگر باید به منظور درک بهتر یکدیگر برگزار شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.