دست رد حماس به درخواست آمریکا برای دیدار داماد ترامپ

به گزارش خبرگزاری "شهاب" فلسطین، صالح العاروری بدون نام بردن از کشور خاصی و زمان درخواست آمریکا تنها گفت که واشنگتن از ما خواسته بود، این دیدار در یک کشور عربی انجام شود که ما آن را نپذیرفتیم.

وی همچنین برخی ادعاها مبنی بر فرصت طلبی این گروه را رد کرد و بار دیگر اعلام کرد: ما ذره‌ای فرصت طلب نیستیم، چرا که پیشنهاد آمریکا برای دیدار با کوشنر را نپذیرفتیم.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت که گفت وگو با جنبش فتح قطع نشده و روزانه با یکدیگر ارتباط داریم و پیام‌ها و پیشنهادات خود را برای یکدیگر تبادل می‌کنیم و حماس با تمام گروه‌های فلسطینی ارتباط دارد.

العاروری افزود: بروز هرگونه اختلافی در مسیر آشتی ملی به معنی عدم توافق نیست، بلکه این مسأله موجب تشکیل جلسات و بحث و بررسی می‌شود و ما اطمینان راسخ داریم که مسیر آشتی ملی برای پایان دادن به شکاف‌ها کامل خواهد شد.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ما نباید تلاش مسیر آشتی ملی را متوقف کنیم و هیچ گزینه دیگری جایگزین این مسأله وجود ندارد و این هدفی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ۲۶ مهرماه نیز اعلام کرده بود که این جنبش به درخواست مذاکره آمریکا در خصوص طرح «معامله قرن» ترامپ پاسخ منفی داده است.

حماس مذاکره با آمریکا را نپذیرفت؛ زیرا که واشنگتن سعی داشت با ایجاد اختلاف میان گروه های فلسطینی از آن برای تهدید رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین استفاده کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.