پمپئو: دولت بایدن در دنیای فانتزی زندگی می‌کند

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: تعدادی از آنها را می‌شناسم. آنها دیدگاه بسیار متفاوتی دارند. آنها در جهانی تا حدی فانتزی زندگی می‌کنند. آنها از پشت پرده رهبری می‌کنند، آنها مماشات کردند. امیدوارم که آنها یک مسیر متفاوت را انتخاب کنند.

گزینه‌های بایدن برای تیم‌های امنیت ملی و سیاست خارجی عمدتا افرادی هستند که سمت‌های عالی‌رتبه در دولت اوباما داشته‌اند. رئیس جمهوری منتخب آمریکا آنتونی بلینکن را که از مشاوران قدیمی خودش است و در سال‌های حضور اوباما پست‌های ارشدی در حوزه سیاست خارجی داشته، به عنوان وزیر خارجه نامزد کرده است.

پمپئو گفت از زمانی که بایدن انتخاب خود را معرفی کرده است، با بلینکن صحبتی نداشته است. پامپئو همچنین به اطلاعیه روز دوشنبه اداره خدمات عمومی فدرال درباره بایدن که اشاره‌ای به او به عنوان برنده رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است، اذعان کرد.

وزیر خارجه دولت ترامپ گفت: امروز ما فرایندی را آغاز کردیم که ببینیم تصمیم اداره خدمات عمومی چیست و ما هر آنچه طبق قانون لازم باشد انجام می‌دهیم. ما این کار را انجام خواهیم داد.

اذعان اداره خدمات عمومی (جی اس ای) درباره بایدن به او اجازه می‌دهد به اعتبارات لازم برای دوره گذار دسترسی یافته و با آژانس‌های فدرال تماس داشته باشد. با این حال، ترامپ هنوز به شکست در انتخابات اذعان نکرده است.

پمپئو به ویژه از مقام‌های سابق دولت اوباما انتقاد کرد که در روابطشان با ایران از پشت پرده رهبری کرده‌اند. به گفته او، "آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تزریق و به آنها در ساخت برنامه تسلیحات هسته‌ای کمک کرد، تا اینکه دولت ترامپ چهار سال پیش روی کار آمد." او گفت: دولت قبلی انتخاب کرد که به آنها حجم زیادی پول بدهد. ما انتخاب کردیم که این کار را نکنیم.

مایک پمپئو همچنین به گزینه بایدن برای سازمان ملل که خانم لیندا توماس-گرینفیلد است، واکنش نشان داد. این آمریکایی سیاه‌پوست از "بازگشت دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی" خبر می‌دهد. پامپئو در واکنش به این صحبت‌ها گفت دولت ترامپ "ائتلاف‌هایی ایجاد کرده که نتایج واقعی داشته و بیانگر واقعیت میدانی است."

وزیر خارجه آمریکا گفت: دقیقا نمی‌توانم از روی اظهارات او بگویم اما چندجانبه‌گرایی برای همنشینی با دوستانتان در یک میهمانی است؟ این اصلا در راستای بهترین منافع برای ایالات متحده قرار ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.