توصیه یک اصولگرا به رئیسی و قالیباف برای انتخابات 1400

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا انتخابات آمریکا بر فضای داخلی و انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیر می گذارد، گفت: اگرچه سیاست خارجی در این چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل زورگوئی‌های استکبار جهانی مخصوصا آمریکا تغییر نکرده و فعلا هم تغییر نخواهد یافت؛ لیکن نسبت به تصمیمات دولت های مستقر آنان در دوره‌های مختلف استراتژی و برنامه‌های مختلفی را داشته‌ایم که در این دوره هم حتما استراتژی متاوتی نسبت به دوران دولت ترامپ ملعون خواهیم داشت.

وی با اشاره نارضایتی های مردم از شرایط معیشتی و اقتصادی کشور ادامه داد: با توجه به شرایط روز کشورمان و نارضایتی مردم از اوضاع سیاسی، اقتصادی، بی تدبیری مدیریت‌های اجرایی در اداره کشور و گرانی‌های روزافزون و بی منطق؛ هنوز فضای کشورمان انتخاباتی‌ نشده است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در نتیجه انتخابات آمریکا بعد از پیروزی بایدن، بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند که معادلات رقابت ۱۴۰۰ دست خوش تغییرات خواهد گردید. اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان دیگر نمی توانند مطلق از پیروزی خود سخن بگویند فکر کنم جریان جدیدی صحنه انتخابات را با شعار ایجاد دولت جوان‌ در اختیار خواهد گرفت.

همچنین بیادی با اشاره به نواقص و ایراداتی که در ساختار اجرایی وجود دارد، بیان کرد: بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب ساختار کنونی پاسخگوی این کشور نیست. لذا تا تصمیم جدی برای این تغییرات نباید انتظاری بهتر وضعیت کنونی داشت. علی ایحال در نتیجه جلسات گروه‌ها و جبهه‌های مختلف سیاسی اصولگرایان توانسته‌اند سه سناریوی انتخاباتی را برای خود ترسیم کنند.

وی ادامه داد: «حضور در صحنه انتخابات بدون آقایان قالیباف و رئیسی و معرفی یک کاندیدای جوان» و یا «حضور همزمان آقایان قالیباف و رئیسی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و کنارگیری یک نفر از آنها در هفته منتهی به انتخابات براساس نظرسنجی»، که به نظر بنده هیچکدام از این سناریوها موفق نخواهد بود و بهتر است این دو بزرگوار کمک کنند تا افرادی شایسته، انقلابی و دلسوز مردم وارد صحنه رقابت شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.