هزار نفر زندانی در هفته بسیج آزاد می‌شوند

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج عصر سه شنبه در مراسم آغاز اجرای طرح آزادی زندانیان غیر عمد، اظهار کرد: خدا را شکر که در هفته بسیج توانستیم این کار خدا پسندانه و کریمانه را انجام دهیم.اکنون آزادی ۸۳۷ زندانی انجام می شود و طی ۲روز آینده این رقم به ۱۰۰۰ نفر از عزیزان و هموطنان خواهد رسید.

وی گفت:این کار خیر توسط خیرین و با پیگیری و کمک بسیج حقوقدانان و سازمان زندان های کشور و مسئولین قوه قضائیه و دادگستری ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: برای ما مسائل مالی و رقم ها و اعداد مهم نیست، مهم توجه به کرامت انسان است. وقتی یک عزیزی از هم وطنان به دلیل عدم تمکن مالی دچار مشکلاتی شده باید به او کمک کرد.

وی تاکید کرد: این کار از گذشته در دستور نیرو های مردمی و بسیج بوده است. بسیج در عرض هیچ دستگاهی نیست ولی در طول و امتداد تمام دستگاه ها است. سلیمانی گفت: البته ما باید به محاکم و قوه قضاییه کمک کنیم که ورودی زندان ها کم بشود و آگاه سازی مردم و پیشگیری از جرم انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در توضیح پیامد های مثبت این کار، افزود: با این کار نیرو وارد چرخه اشتغال می شود و مسیر زندگی با امید به جلو می رود و کانون زندگی گرم می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.