ورود وزارت بهداشت به زایمان‌های تقویمی و مناسبتی

نسرین چنگیزی، بعداز ظهر سه شنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر، پیرامون زایمان‌های تقویمی، گفت: پیامد سزارین‌های انتخابی در تاریخ‌های مناسبتی، عوارض زیادی برای نوزاد و مادر به دنبال دارد.

وی با اشاره به سزارین‌های درخواستی برای ۹۹.۹.۹، افزود: مادران ما باید بدانند که پاندمی کووید ۱۹، خطرات چنین زایمان‌هایی را چند برابر کرده است.

چنگیزی با عنوان این مطلب که یک تعداد از مادران بدون علامت هستند، ادامه داد: جراحی‌های بی مورد سزارین می‌تواند کووید ۱۹ را شعله ور سازد

وی به آسیب‌های جنینی و نوزادی بر اثر دستکاری در زایمان ها اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط، معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت مکاتباتی با دانشگاه ها داشته‌اند که از انجام چنین زایمان هایی به خصوص در بیمارستان های خصوصی جلوگیری شود.

چنگیزی افزود: با پزشکانی که سزارین های غیر متعارف انجام داده باشند تا معرفی به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی، برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: البته اگر تعداد متعارف سزارین بیشتر از تعداد معمول نشود ولی عارضه برای مادر و جنین ایجاد کند، وزارت بهداشت به عنوان مدعی العموم شاکی خواهد شد.

چنگیزی گفت: این نظارت ها برای زایمان های سزارین ۹۹.۹.۹ تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برخورد مربوط به عوارض و مشکلاتی که این نوع سزارین ها ایجاد می کند، با وزارت بهداشت خواهد بود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، گفت: سال گذشته تعداد این نوع زایمان های تقویمی و مناسبتی نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا نکرده بود، اما امسال بیشتر نگران پاندمی کووید ۱۹ هستیم.

وی افزود: شرایط کرونایی ۹۹.۹.۹ با ۹۸.۸.۸ قابل مقایسه نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.