تایوان: تعاملات خوبی با تیم بایدن داریم

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایوان که چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند، از حمایت بی‌سابقه‌ای از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا برخوردار بود که شامل افزایش فروش تسلیحاتی و سفر مقامات ارشد آمریکایی به تایپه می‌شود.

انتخاب بایدن که یک سیاستمدار دموکرات است باعث ایجاد نگرانی‌هایی در تایوان شد چرا که ترامپ همچنان چهره‌ای محبوب در بین مردم این جزیره است.

با این وجود تایوان تلاش کرده تا با اشاره به حمایت دو حزبی از این جزیره در واشنگتن بر اطمینان خود به این روابط تاکید کند. سفیر دوفاکتوی تایوان در واشنگتن اوایل ماه جاری میلادی با "آنتونی بلینکن"، فرد قابل اعتماد بایدن که اکنون گزینه اصلی برای تصدی وزارت امور خارجه است، گفت‌وگو کرد.

جوآن او، سخنگوی وزارت امور خارجه تایوان گفت: این جزیره روابط خوبی با هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا داشته است.

وی افزود: وزارت امور خارجه تایوان و دفتر نمایندگی ما در آمریکا به حفظ ارتباطات و تعاملات خوب خود با تیم بایدن از طریق روش‌های مناسب ادامه داده است. در همین حال ما تشکر و سپاسگزاری صادقانه خود را از دولت کنونی ترامپ مطرح کرده‌ایم. روابط کنونی آمریکا-تایوان در بهترین حالت خود در طول تاریخ است. ما از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنیم.

این سخنگو در ادامه گفت: تایوان به ایفای نقش یک شریک نزدیک و قابل اعتماد برای آمریکا در موضوعات منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهد داد.

آمریکا همانند اکثر کشورها هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما قدرتمندترین حامی این جزیره در عرصه بین‌المللی و منبع اصلی تسلیحات آن است که همین امر به روابط چین-آمریکا بیش از پیش خدشه وارد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.