تهدیدات مقامات امارات علیه رئیس جمهور الجزایر

به گزارش القدس العربی، یک پایگاه خبری فرانسوی با نام «مغرب اینتلیجنس» گزارش داد که سخنان «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر علیه مقامات اماراتی و اقدام آنها در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خشم ابوظبی را برانگیخته است.

بر اساس گزارش این پایگاه فرانسوی، تمایل الجزایر به سوی همکاری با ترکیه از یک سو و سخنان تبون علیه عادی سازی روابط از سوی دیگر، باعث شده تا اماراتی‌ها پیام‌های تهدیدآمیزی برای الجزایر ارسال کنند.

منابع آگاه اعلام کردند که ابوظبی در حال اعمال فشار علیه مقامات الجزایر است. تنش میان دو طرف به تابستان گذشته باز می‌گردد چرا که امارات آشکارا کشیده شدن الجزایر به سوی ترکیه در ارتباط با پرونده لیبی و چند پرونده دیگر را محکوم کرد.

سخنان تبون علیه عادی سازی روابط که مستقیماً امارات را هدف قرار داده بود، باعث شد تنش‌ها به بالاترین حد خود برسد؛ بنابراین ابوظبی از کانال‌های دیپلماتیک غیر رسمی پیام‌های تهدید آمیز خود را به الجزایر ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، پیام تهدید آمیز «محمد بن زائد» ولیعهد ابوظبی از طریق «عبدالغنی راشدی» وابسته نظامی سابق الجزایر در امارات ارسال شد که محتوای آن، این بود: اگر مقام‌های الجزایر به مخالفت خود با سیاست‌های امارات اصرار بورزند ابوظبی یک ثانیه در اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه این کشور تردید نخواهد کرد!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.