ترامپ: ثابت می‌کنم این انتخابات فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا بود

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ پیشتر به اداره خدمات عمومی چراغ سبز نشان داد تا رسما روند انتقال ریاست جمهوری را آغاز کند. با این حال، او به شکست اذعان ندارد و متعهد شده است تا این "مبارزه" را ادامه دهد. تیم انتخاباتی او هم مدعی تقلب انتخاباتی گسترده در سوم نوامبر شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، هرگز به آنچه او به عنوان "رای جعلی" و سامانه رای‌گیری "دومینیون" اشاره می‌کند، اذعان نخواهد کرد. این شرکت رای‌گیری متهم است که با نرم‌افزاری در ماشین‌های شمارش رای، به شکل هنگفتی آرا را از ترامپ به بایدن تغییر داده است.   

ترامپ همچنین مدعی شد، امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی در پی این جنجال انتخاباتی تهدیدات بیشماری دریافت کرد.

امیلی مورفی در نامه‌ای به بایدن گفت: شفاف اعلام می‌کنم که من هیچ دستوری برای تاخیر در تصمیم خودم دریافت نکردم. با این حال من به صورت آنلاین، تلفنی و ایمیلی تهدیدهایی را علیه خودم، خانواده‌ام، کارکنانم و حتی حیوانات خانگی‌ام دریافت کردم تا مورد ارعاب قرار گرفته و این تصمیم را زودهنگام اتخاذ کنم.

خانم امیلی مورفی، رئیس «اداره خدمات عمومی» با انتشار نامه‌ای به جو بایدن اعلام کرد که روند رسمی انتقال قدرت آغاز می‌شود. متن این نامه اول از همه توسط شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» منتشر شد. 

مورفی در این نامه تاکید کرد که هیچ یک از مقامات دولت دونالد ترامپ او را تحت فشار نگذاشته‌اند و علت تاخیر او در اعلام این نتیجه دعاوی حقوقی جاری بوده است که باعث شده به نظر او برنده پیش از این احراز نشده باشد. به نظر می‌رسد شکست دعاوی متعدد قانونی تیم حقوقی آقای ترامپ در دادگاه‌های مختلف باعث شده مورفی دست به این حرکت بزند.

این نامه پس از آن منتشر شد که ایالت میشیگان نتایج انتخابات را تاید کرد. ایالت جورجیا نیز این کار را روز جمعه پس از چند دور شمارش انجام داد. ایالت پنسیلوانیا هنوز قدم نهایی در تایید نتایج انتخابات را انجام نداده، اما نزدیک به این کار است. 

مورفی در نامه به بایدن می‌نویسد: «لطفا بدانید که من مستقلا به تصمیم خود رسیدم. این تصمیم بر اساس قانون و واقعیات موجود است. من هرگز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت فشار هیچ‌یک از مقامات قوه مجریه (از جمله کسانی که در کاخ سفید یا اداره خدمات عمومی کار می‌کنند) قرار نگرفتم. چه درباره محتوای این تصمیم و چه درباره زمان احراز آن. به روشنی می‌گویم که هیچ کس به من دستور نداد که روند تصمیم‌گیری خود را به تعویق بیاندازم.»

ترامپ در واکنش به این تصمیم در توییتر از مورفی تشکر کرد. او گفت: با «انجام امور لازم برای تشریفات اولیه» موافق است و این‌را «در راستای منافع کشور» می‌داند. ترامپ اما در ضمن تاکید کرد: «ما به مبارزه ادامه می‌دهیم و به باور من، پیروز خواهیم شد!»

چالش‌های حقوقی رامپ، به رهبری رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس‌جمهور و شهردار سابق نیویورک، همچنان ادامه دارند اما تا کنون به موفقت نرسیده‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.