نامه مدیر خدمات عمومی آمریکا به بایدن برای انتقال قدرت

بر اساس نامه روز دوشنبه امیلی مورفی مدیر خدمات عمومی کاخ سفید، به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب اطلاع داده شده است که آماده آغاز روند انتقال رسمی قدرت است.

این نامه نخستین اقدامی است که پس از ۲ هفته از اعلام پیروزی بایدن، دولت برای پذیرش شکست رئیس جمهوری دونالد ترامپ انجام داده است.

مورفی گفت که او از سوی کاخ سفید تحت فشار قرار نگرفته است تا انتقال رسمی را به تأخیر بیندازد و "از ترس یا طرفداری" تصمیمی نگرفته است.

وی افزود: لطفا بدانید که من براساس قانون و حقایق موجود به طور مستقل به تصمیم خود رسیدم. هیچ وقت به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط هیچ مقام شعبه اجرایی تحت فشار قرار نگرفتم.

این نامه نشان می دهد که مورفی به طور رسمی پیروزی بایدن را امضا کرده است. این حرکت اجازه می‌دهد تا انتقال به طور رسمی آغاز شود، به مقامات فعلی دولت اجازه می‌دهد تا با تیم ورودی بایدن هماهنگی انجام دهند.

این اقدام در حالی انجام شد که میشیگان هم ساعتی پیش از تایید پیروزی بایدن خبر دارد، جورجیا هم روز جمعه تا حد زیادی به سمت تایید پیروزی بایدن رفت و پنسیلوانیا هم در آستانه تایید نتایج انتخابات خود است.

به این ترتیب، جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای الکترال به پیروزی نزدیک شده است که نتیجه رسمی آن در نشست دسامبر شورای برگزینندگان اعلام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.