فرانسه: مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه مدعی شد که این کشور تلاش دارد تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

وی که در برلین صحبت می‌کرد در ادامه سخنانش ادعا کرد که فرانسه به تلاش‌ها برای امنیت و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

یک دیپلمات آلمانی نیز امروز گفت که روی کار آمدن دولت بعدی آمریکا فرصتی را در اختیار اروپا قرار می‌دهد تا از برجام به عنوان فرصتی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند.

 به دنبال نشست روز دوشنبه وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در برلین درباره برجام  «آندرو ساسه» سخنگوی وزارت خارجه آلمان به خبرنگاران گفت که این نشست با هدف بحث در مورد اینکه رویکرد بعدی همه امضا کنندگان برجام  و احتمالا دولت بعدی آمریکا چگونه می‌تواند باشد، بود.

این دیپلمات آلمانی توضیح داد: «بر این باوریم که یک رویکرد سازنده توسط دولت آمریکا درباره برجام می‌تواند به طور قابل توجهی در از بین بردن وضعیت ناخوشایند کنونی که شاهد هستیم  و ایجاد چشم اندازهای جدید می‌تواند به حفظ برجام کمک کند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ایران در پاسخ به عدم اجرای تعهدات طرف‌های غربی در چارچوب برجام پس از خروج غیرقانونی واشنگتن از توافق در سال 2018، برخی از تعهدات خود را در چارچوب این توافق کاهش داده است. این اقدام تهران بر اساس برخی بندهای توافق هسته‌ای صورت گرفته و منطبق با آن محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.