۲۰ شناور متخلف صیدترال متوقف شد

سردار علیرضا تنگسیری ظهر دوشنبه در حاشیه اجرای برنامه‌های هفته بسیج در بوشهر اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه به صورت ویژه در راستای مقابله با صید ترال اقدام کرده و برخورد جدی در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صید ترال عامل تخریب دریا و نابودی آبزیان است، اضافه کرد: استفاده از ابزار صید ترال درختچه‌های کف دریا و همچنین آبزیان و مرجان‌های دریایی را نابود می‌کند و خطرات زیادی را در طولانی‌مدت در پی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خطرات صید صنعتی در خلیج فارس تصریح کرد: شمال اقیانوس هند مکان مناسب برای صید ترال است و این نوع صید باید در جاهایی که تور آن به کف و بستر دریا اصابت نکند انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حق و حقوق ماهیگیران و صیادان در خلیج فارس و دریای عمان حفظ شود ادامه داد: نیروی دریایی سپاه آن چیزی که در مجلس تصمیم‌گیری می‌کند و قانون می‌گوید را عملی می‌کند.

سردار تنگسیری خواستار همکاری صیادان برای جلوگیری از تخریب دریا و ذخایر آن شد و افزود: در راستای مقابله با صید غیرمجاز ترال ۲۰ فروند شناورهای صیادی خارجی توقیف کردیم و صید آنها بین مردمی که دچار مشکلات اقتصادی بودند تقسیم شد.

وی مقابله با قاچاق سوخت را یکی دیگر از برنامه‌های نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت: برخورد جدی با قاچاقچیان را در دستور کار داریم و تلاش می‌شود که با سرمنشا قاچاق برخورد شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توقیف ۲۵ فروند کشتی قاچاق سوخت توسط این نیرو، تاکید کرد: حدود ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق تاکنون کشف و تحویل مراجع شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشفیات سوخت شاهد کاهش و نزدیک شدن به صفر هستیم افزود: آخرین کشفیات سوخت قاچاق مربوط به کشتی‌هایی با پرچم پاناما است.

سردار تنگسیری مقابله با قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر را از برنامه‌های مهم نیروی دریایی سپاه دانست و بیان کرد: مقابل کسانی که قانون را رعایت نکنند و لطمه به کشور بزنند ایستاده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.