زمان جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از کالدرون مشخص شد

باشگاه پرسپولیس بعد از پشت سر گذاشتن پرونده بدهی سنگین مالی به برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق خود، یک پرونده سنگین دیگر را پیش روی خود دارد.

گابریل کالدرون که فصل گذشته جانشین برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس شده بود، در نیم فصل و بعد از عدم دریافت به موقع مطالباتش از پرسپولیس، قراردادش را فسخ و به فیفا شکایت کرد.

شکایت کالدرون و دو دستیارش یعنی «اینینگو» و «خواکین» با رای مثبت فیفا همراه شد و فدراسیون جهانی، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت حدود ۷۵۰ هزار دلار به کادر فنی سابق خود محکوم کرد.

بعد از محکومیت در فیفا، پرسپولیس برای خریدن زمان بیشتر شکایت به دادگاه عالی ورزش (CAS) را در دستور کار قرار داد. البته امیرعلی حسینی مدیر روابط بین الملل پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شکایت از اینینگو یکی از دستیاران کالدرون به دادگاه CAS از دستور خارج شده است و مقرر شد ۷۰ هزار دلار طلب وی خارج از پروسه این دادگاه پرداخت شود اما شکایت از رای کالدرون و خواکین به CAS پابرجا خواهد بود.

البته پرسپولیس موظف بود تا ۲۲ آبان با اینینگو تسویه حساب کند که مشخص نیست این اتفاق رخ داده است یا خیر.

در هر صورت پرسپولیس در حالی که کالدرون قبل از شکایت به فیفا آماده مصالحه با این باشگاه بود، کار را به دادگاه CAS کشاند و بعد از تعیین و تایید وکلای پرونده و واریز مبلغ مدنظر این دادگاه، زمان برگزاری جلسه مشخص شد.

با اعلام دادگاه عالی ورزش، جلسه رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از کالدرون و خواکین روز هشتم دسامبر (۱۸ آذر) برگزار خواهد شد.

البته پرسپولیس علاوه بر شکایت از این عضو سابق کادر فنی خود، از فیفا هم شکایت کرده است.

بعید به نظر می‌رسد دادگاه CAS در رای فیفا و محکومیت باشگاه پرسپولیس بازنگری کند و حکم را بشکند. در این صورت پرسپولیس باید خود را آماده پرداخت دیگر پرونده بدهی کلان این باشگاه در عرض کمتر از یک سال کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.