آخرین جزییات از نخستین عرضه وزارت دفاع در بورس

براساس اطلاعیه بورس کالای ایران، عرضه املاک و اراضی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این بورس از روز ۹ آذرماه جاری با قرارگرفتن یک قطعه زمین واقع در دماوند-دشت مشا بر روی تابلوی معاملات آغاز می شود.

در این زمینه ایمان عسگری زاده دبیر هیئت اجرای فروش املاک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ اعلام کرد: پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی به نهادهای دولتی اختیار داده شده است که با عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا از تشریفات مزایده و مناقصه معاف شوند، از همین رو هیئت اجرایی فروش املاک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان اولین وزارتخانه گام نخست را در عرضه ملک در بورس کالای ایران برداشته است.

عسگری زاده اظهار داشت: همچنین عرضه املاک و اراضی در بورس کالا فرآیندی سهل و جذابی است که مطابق دستورالعمل بازار فرعی بورس کالای ایران تدوین شده و با توجه به بررسی هایی که در کمیته تخصصی عرضه بورس در املاک و اراضی معرفی شده صورت می‌گیرد، پذیرش‌های انجام شده، دارای کیفیت قابل احرازی بوده و از مزایای این شیوه معاملات به حساب می‌رود.

دبیر هیئت اجرای فروش املاک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: نتیجه این امر باعث استاندارسازی و تدقیق در معاملات عرضه املاک و اراضی و همچنین ضمانت سلامت معاملات آینده را ایجاد می‌نماید.

براساس این گزارش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای برنامه فروش املاک مازاد خود، یک قطعه زمین محصور شده واقع در شهرستان دماوند را به قیمت پایه ۱۳۰ میلیارد ریال در تاریخ ۹ آذر ماه امسال در بورس کالای ایران روی میز فروش می‌گذارد.

این قطعه زمین به مساحت ۳۶۲۳.۴۵ مترمربع دارای سند شش دانگ واقع در شهرستان دماوند- دشت مشاء است و تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۳.۹ میلیارد ریال معادل سیصد و نود میلیون تومان (۳ درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است.

مهلت واریز وجه تضمین و ثبت درخواست جهت شرکت در حراج نیز تا پیش از پذیرفته شدن بهترین قیمت پیشنهادی و انجام معامله خواهد بود. علاقه مندان می توانند از طریق لینک http://www.ime.co.ir/amlak.html در سایت بورس کالای ایران جزییات عرضه این ملک وزارت دفاع را ملاحظه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.