وی ادامه داد: برنامه ریزی ما این بود که در چهار سال ۶٠٠ هکتار از اراضی و املاک نیروهای مسلح مستندسازی شود و امیدواریم که این میزان به یک میلیون هکتار افزایش یابد.

سلیمانی با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امیدواریم وزارت دفاع در مستندسازی اراضی و املاک دولتی پیشرو باشد و تا پایان ١۴٠٠ همه اراضی در کاداستر جانمایی شود.

در این آیین، ابراهیمی رئیس اداره املاک و اراضی نیروهای مسلح با اشاره به ماده ٩ قانون جامع حدنگار (کاداستر) گفت: آیین نامه اجرایی این ماده قانون ١٣ شهریور ماه سال گذشته ابلاغ شد و براساس آن دستگاههای ذیربط مکلف هستند با رعایت جوانب امنیتی املاک و اراضی دفاعی را در سیستم کاداستر ثبت کنند.

وی افزود: همچنین از سال ٩۴ قرار است در راستای مستندسازی و مدیریت دارایی های دولت نیز همه اراضی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است، مستندسازی کنیم و در این راستا تاکنون هزار و ۵٢١ مکان به مساحت ٩۵٣ هزار ٩۶٨ هکتار در کاداستر جانمایی شده است.

رئیس اداره املاک و اراضی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اجرای قانون کاداستر  موجب ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی و املاک در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بستر سازی آمایش سرزمینی برای نیروهای مسلح می شود و می تواند به تدوین لوایح سیاسی امنیتی و اجتماعی کمک کند همچنین می تواند در امور دفاعی، پدافندی و مواجه با حوادث غیرمترقبه موثر باشد.

ابراهیمی اظهار داشت: تا سال ۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان شناسایی شد و امیدوارم بتوانیم برای مدیریت دارایی‌های دولت اقدامات موثر انجام دهیم.

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.