تاسیس یک فرودگاه نظامی در «سقطری» توسط رژیم صهیونیستی با کمک امارات

حضور نظامی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با همکاری نیروهای اشغالگر امارات در مجمع الجزایر سقطری در جنوب یمن از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی گسترش یافته است.

پایگاه خبری الحقیقه به نقل از منابع آگاه امروز دوشنبه اعلام کرد که یک کشتی اماراتی در حالی که حامل ادوات و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی بود به بندر سقطری رسید و محموله خود را تحت تدابیر شدید حفاظتی تخلیه کرد.

این منابع افزودند: «تحرکات امارات در سقطری، زمینه را برای حضور نظامیان صهیونیست به منظور ایجاد یک فرودگاه نظامی تحت نظارت کارشناسان فنی نیروی دریایی اسرائیل فراهم کرده است.»

وب سایت«G Forum»  فرانسه  چند روز پیش ورود هیئت مشترکی از افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و امارات به سقطری  را تأیید کرد و گفت که آنها پس از راه اندازی شبکه مخابرات نظامی در ماه اوت گذشته  سایت‌های مختلفی را برای ایجاد پایگاه‌های نظامی بررسی کردند.

امارات از چند ماه پیش و حتی قبل از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی جای پای صهیونیست‌ها را در جزیره سقطری یمن (غرب دریای عرب) باز کردند

 امارات که از طریق عناصر گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن مناطق وسیعی از استان لحج، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه، جنوب استان حضرموت و جنوب غرب استان ابین را به همراه استان عدن اشغال کرده است، امتیاز ساخت یک پایگاه نظامی را در جزیره سقطری در جنوب یمن را نیز به رژیم صهیونیستی واگذار کرد که این اقدام خطرناک به دشمن صهیونیستی فرصت افزایش تحرکاتش در این منطقه راهبردی را می‌دهد.

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.