احتمال اخراج مدیر سیا هم قوت گرفت

شبکه‌های خبری سی.ان.ان و ان.بی.سی نیوز نیز گزارش دادند، دراین نشست که از سوی جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا برگزار شده بود، جینا هاسپل، مدیر سیا حضور نداشت. یکی از مقام‌های ارشد دولت به سی.ان.ان گفت که عدم حضور هاسپل نشانه خوبی برای مدیر سیا نیست حتی اگر حضور او به طور معمول اجباری نباشد.

این خبر در حالی منتشر شد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکسری تغییرات گسترده و برکناری‌هایی را در رهبری اطلاعاتی و دفاعی این کشور رقم زده که از جمله آن می‌توان به اخراج مارک اسپر، وزیر دفاع و یکسری دیگر از مقام‌های ارشد پنتاگون اشاره کرد.

این اخراج‌ها آغازی بر تغییرات گسترده در کابینه است که هاسپل و کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی را نیز هدف قرار می‌دهد. همچنین قرار است یکی از مقام‌های امنیت سایبری دولت واشنگتن نیز اخراج شود.

ترامپ و متحدانش مدت‌هاست که منتقد هاسپل هستند اما خشم ترامپ از وی پس از آن چند برابر شد که هاسپل و سایر مقام‌های اطلاعاتی با تصمیم مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره افشای اسناد مرتبط با پرونده تحقیقات روسیه از سوی قاضی جان دورهام مخالفت کردند. از آن زمان، در بحبوحه گمانه‌زنی‌های مربوط به احتمال اخراج هاسپل از سوی ترامپ، جمهوری خواهان به هواخواهی از مدیر سیا پرداخته‌اند.

سناتور جان کورنین، یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا و مشاور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا گفته که فکر نمی‌کند هاسپل باید اخراج شود.

کورنین در پاسخ به این سوال که آیا هاسپل و کریستوفر رای باید در جایگاه هایشان بمانند،‌ گفت:‌ بر این باورم که آنها نیروهای خوبی هستند و کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.