دمای تهران به ۵ درجه می‌رسد

صادق ضیائیان مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب به جز برخی مناطق از شمال غرب جنوب سیستان و بلوچستان خراسان شمالی و گلستان در سایر مناطق کشور شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود گفت: در مناطق جنوبی کشور در این بارش‌ها همراه با رعد و برق و گاهی تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.
او ادامه داد: شدت بارش‌ها امشب در غرب استان گلستان در استان‌های کرمان بوشهر، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بیش از سایر شهر‌ها است.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: فردا فعالیت سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده و پس از آن این بارش‌ها از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: از روز یکشنبه موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود که از طرفی جنوب غرب کشور شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از غرب سواحل خزر و برخی نقاط شمال غرب شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه این سامانه بارشی تقویت شده در جنوب غرب و غرب کشور کشور رگبار رعد و برق و وزش باد و نیز در برخی نقاط غرب سواحل خزر و شمال غرب سبب ریزش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می‌شود.

او ادامه داد: روز سه شنبه در نوار شمالی این سامانه بارش هوای سرد از عرضه‌های بالا تقویت شده و در شمال غرب و غرب کشور و در ارتفاعات این منطقه بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: در نوار مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران گاهی همراه با وزش شدید باد خواهد بود و در مناطق مرتفع سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد داد.

او ادامه داد: در جنوب غرب و غرب و بارش پراکنده و در ارتفاعات این منطقه به ویژه زاگرس مرکزی هم بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب غرب دریای خزر مواج است و روز شنبه خلیج فارس مواج و از عصر شنبه و یکشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد شد.

ضیائیان همچنین درباره آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی غبار محلی و کاهش ابر و فردا شب هم آسمان تهران قسمتی ابری و در اواخر وقت شاهد افزایش ابر خواهیم بود و بیشترین دمای تهران ۱۱ و کمترین آن ۵ درجه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.