هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در این استان‌ها

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و تندباد لحظه ای به ویژه در ساعات بعدازظهر امروز (۹ مهر ماه) در استان‌های خوزستان به ویژه مناطق جنوبی، شمال خلیج فارس، سواحل شمالی و جنوبی بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب ایلام، شمال فارس، برخی مناطق کرمان و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برقراری این شرایط جوی فردا (۱۰ مهر ماه) در غرب و جنوب خوزستان، لرستان، شمال خلیج فارس و سواحل بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

در چنین شرایطی خطر اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها پیش بینی می‌شود. از این رو احتیاط در اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت در مناطق مرتفع و کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می شود. دریانوردان نیز نسبت به اتخاذ تمهیدات و کسب آمادگی لازم برای مواجهه با تندبادهای لحظه ای و خطرات احتمالی آن اقدام کنند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.