افشای اطلاعاتی جدید درباره حضور نظامیان آمریکا در سوریه

جمیز جفری در این مصاحبه اذعان کرده است که تیم او درباره تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه گزارش‌های گمراه‌کنندهای به مقامات نظامی ارشد آمریکا ارائه کرده است.

بر این اساس، دیفنس وان در این خصوص نوشت که تعداد واقعی نیروهای آمریکا در سوریه بسیار بیشتر از ۲۰۰ نظامی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با حضور آنها در سوریه موافقت کرده است.

جفری در ارتباط با خروج نیروهای آمریکایی نیز تأکید کرد که هیچ گونه خروجی از سوریه صورت نگرفته و تیم او توانسته است درباره نیاز به حضور نیروها در سوریه بهانه‌‌تراشی کند.

نماینده آمریکا همچنین در بخش دیگری اظهار داشت که ترامپ به برخی از رهبران خاورمیانه گفته است که هر آنچه را که دوست دارند می‌توانند در ارتباط با مسائل داخلی خود انجام دهند؛ اما باید از موضع آمریکا در سوریه دفاع کنند.

جیمز جفری در ادامه گفت که هیچ یک از هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه نمی‌خواهند که ترامپ برود. او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا را تشویق کرد که راه ترامپ را، از جمله در مسائل مربوط به برجام، ادامه دهد.

وزیرخارجه آمریکا شامگاه روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که مأموریت جیمس جفری در ماه جاری میلادی به پایان خواهد رسید و «جوئل ریبرن» جانشین او خواهد شد.

جفری اخیرا در مصاحبه‌ای با وبگاه «سوریا علی طول» پیش از اتمام انتخابات آمریکا نیز گفته بود که چه رئیس‌جمهور فعلی پیروز انتخابات باشد چه نماینده دموکرات‌ها، سیاست‌ آمریکا درباره سوریه،‌ تحریم‌ها و حضور ایران در سوریه تغییر نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.