سئول از بایدن چه درخواستی کرد؟

به گزارش خبرگزاری رویترز، کانگ کیونگ – وا، وزیر خارجه کره جنوبی با متحدان جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در واشنگتن دیدار کرد که از جمله آنها می‌توان به کریس کونز، کریس مورفی و جان آلن، رئیس اندیشکده بورکینگز اشاره کرد.

وی همچنین دیداری با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز داشت.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین گفت، در دیدار با متحدان بایدن تعهد کره جنوبی را درباره گسترش ائتلاف و همکاری در مساله کره شمالی ابراز کرده و دیدگاه‌های بایدن را درباره مسائل سیاست خارجی در جریان این نشست‌ها متوجه شده است.

این دیپلمات ارشد کره جنوبی همچنین ادامه داد:‌ من بر ضرورت تقویت اقدامات دیپلماتیک به منظور دستیابی به خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیره کره با توجه به فوریت مساله اتمی کره شمالی تاکید دارم. همچنین بر اهمیت یک از سرگیری سریع در گفتگوهای کره شمالی و آمریکا تاکید زیادی دارم چون این مساله‌ای است که نیاز به منافع اولویت دار در سطح نشست دارد.

دفتر مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد، یک تماس تلفنی قرار است بین وی و جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه انجام شود.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین گفت، به دنبال گفتگوی رسمی زودهنگام پس از ادای سوگند بایدن است.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرد و دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای، جهانی و دو جانبه از جمله انتخاب رئیس سازمان تجارت جهانی گفتگو و بر حفظ همکاری نزدیک تا زمان روی کار آمدن دولت جدید توافق کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.