تماس تلفنی جو بایدن و نخست وزیر کانادا

به گزارش پایگاه خبری هیل، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توییتی نوشت: با جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تلفنی صحبت کردم و مجددا به او به خاطر پیروزی‌اش در انتخابات سه نوامبر تبریک گفتم.

وی افزود: ما قبلا نیز با یکدیگر همکاری کرده‌ایم و آماده‌ایم تا مجددا این همکاری را از سر بگیریم و با چالش‌ها و فرصت‌هایی که کشورهایمان با آنها رو به رو هستند از جمله تغییرات آب و هوا و کووید ۱۹ مواجه شویم.

ترودو تصریح کرد: ما با ادامه ارتباطات و همکاری درخصوص تعدادی از مسائل دو جانبه و جهانی در زمینه تجارت، انرژی و ناتو توافق کردیم.

نخست وزیر کانادا همچنین خواستار همکاری نزدیک‌تر در زمینه مقابله با چین شد به ویژه در موضوع حبس شهروندان کانادایی در پکن که در اقدامی تلافی‌جویانه به خاطر بازداشت "منگ وانژو"، مدیر مالی ارشد شرکت فن‌آوری هوآوی در اوتاوا به اتهامات فساد صورت گرفته است.

ترودو همچنین گفت: من و بایدن درباره مسائل اجتماعی از جمله نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان صحبت کردیم.

وی افزود: ما درباره چالش‌های ویژه امروز و همچنین تجارت، انرژی، ناتو، نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان و بازداشت‌های خودسرانه "مایکل کووریگ" و "مایکل اسپاوور" توسط چین صحبت کردیم. من و جو بایدن در خصوص این مسائل و موضوعات دیگر موافقت کردیم که به این نوع تماس‌ها و ارتباطات ادامه دهیم . همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم.

علی‌رغم امتناع دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از قبول شکست در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر و وعده‌هایش برای به چالش کشیدن نتیجه این انتخابات در دادگاه، اکثر رهبران جهان به بایدن و کامالا هریس، معاونش به خاطر پیروزی‌شان در انتخابات تبریک گفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.