دیدار ویدئو کنفرانسی بشار اسد و پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این گفتگو بیان کرد که روسیه به تلاش‌هایش برای عادی سازی اوضاع در سوریه ادامه می‌دهد.

پوتین اجلاس روند آستانه درباره سوریه را موثر و فعال توصیف کرد که دستاوردهای بزرگی را در زمینه مبارزه با کانون‌های تروریسم محقق کرده است.

وی با اشاره به پناهجویان سوریه افزود: پناهجویان جوان می توانند از طریق تحت تاثیر قرار گرفتن گروههای تندرو تهدیدی برای کشو‌های میزبان باشند.

پوتین گفت که روسیه از برگزاری کنفرانس بین المللی پناهجویان حمایت می‌کند و هیات روسی در قالب یک هیات بلندپایه در این نشست شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه در این ویدیو کنفرانس حجم و میزان تراژدی انسانی در سوریه را همچنان بزرگ و گسترده دانست و گفت که روسیه نهایت تلاش خود را برای حمایت از حل و فصل اوضاع در سوریه به کار می‌گیرد.

پوتین تاکید کرد که بیش از ۶.۵ میلیون پناهجو خارج از سوریه بسر می برند که بیشترشان توانایی کار را دارند.

رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه حدود ۸۵۰ هزار پناهجو تاکنون به سوریه بازگشته‌اند بر تلاش برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان بیشتری به کشور تاکید کرد.

در همین ارتباط بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت که اولویت فرا روی دولت بازگشت پناهجویان به سوریه است .

اسد بر حل مشکلات پناهجویان سوری تاکید کرد و افزود: بخش بزرگی از پناهجویان تمایل به بازگشت به سوریه دارند و مانع بزرگ برای بازگشت آنها «تروریسم و محاصره» است.

وی برگزاری این اجلاس را سرآغازی برای حل مشکلات کشور دانست  و بر پایان محاصره ظالمانه و غیرقانونی علیه سوریه تاکید کرد تا بدین وسیله راه برای بازگشت پناهجویان به کشور فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.