دیدار صدراعظم اتریش با رهبر اپوزیسیون بلاروس

 اسپوتنیک گزارش داد، سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در توئیتی نوشت: نشست خوبی با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس داشتم. اتریش آماده حمایت بیشتر به منظور تقویت جامعه مدنی بلاروس و گفتگوی جامع به منظور برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه در این کشور است.

سرویس خبری تیخانوفسکایا نیز اعلام کرد، در جریان این گفتگو احتمال نقش اتریش در یافتن راه حلی صلح آمیز برای بحران سیاسی بلاروس مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه از سوی رهبر اپوزیسیون بلاروس آمده است: دو طرف به راه‌های صلح آمیز برای این بحران سیاسی و اقتصادی در بلاروس و نقش احتمالی اتریش در این روند اشاره کرده و درباره آن به گفتگو پرداختند. تیخانوفسکایا همچنین تمایل خود را برای موضع قوی از سوی اتریش در به رسمیت نشناختن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و اعمال تحریم‌هایی علیه این فرد ابراز داشت.

اعتراضات در بلاروس در پس اعلام پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در این کشور شکل گرفت و معترضان خواستار کناره گیری وی و برگزاری انتخابات مجدد شده‌اند.

تیخانوفسکایا در این انتخابات تنها ۱۰ درصد آرا را به دست آورد که به گفته معترضان و کشورهای غربی، انتخاباتی با تقلب بوده است. ۲۵ اکتبر سال جاری میلادی که پایان اولتیماتوم مردمی به کناره گیری لوکاشنکو بود، مردم بلاروس دست به اعتصاب سراسری زدند. لوکاشنکو مداخله خارجی را عامل اصلی بحران پس از انتخابات می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.