سپاه برای جلوگیری از گران فروشی وارد عمل می شود

سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حوزه مراقبت و کنترل بازار یکی از موضوعات جدی و مورد نیاز کشورمان  است، زمانی که ما تحریم هستیم و در درون کشور مشکلاتی داریم، خصوصا در کالا‌های اساسی ، عده‌ای همگام با دشمن در بحث احتکار به مردم ظلم می‌کنند و عده‌ای دیگر هم با بی انصافی قیمت‌ها را بالا می‌برند و گران فروشی می‌کنند.

او افزود: این امر سبب ایجاد دو موضوع در کشور می‌شود، اولین آن احتکار و کمبود و دیگری بالا رفتن قیمت‌ها است، که گران فروشی فشار جدی به مردم و به قشر متوسط و پایین جامعه  وارد می‌کند، با فرمان مقام معظم رهبری در کمک مومنانه سپاه، بسیج و خیران برای جبران وارد عمل شدند، اما وضعیت مردم پابرجا است.

معروفی بیان داشت: یکی از موضاعاتی که اداره صمت و بازرسی در استان بایستی دنبال کند، حوزه نظارت جدی است، سپاه دو جلسه با اداره کل صمت شمال و جنوب استان برگزار کرده است و بحث‌های جدی در این قضیه داشته ایم، مشکل اداره صمت کمبود نیرو برای این حوزه است که در جلسات مکرری که برگزارشد ۲۰۰ نفر نیروی بسیجی را درخواست کرده اند و ما این نیرو‌ها را برای اداره صمت شمال و جنوب استان کرمان اختصاص داده ایم  تا به کمک اداره صمت بروند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این موضوع تفاهم نامه اش آماده شده است و فرمان‌ها را ابلاغ کرده ایم.

او گفت: کار کسانی که امروز اجناس مورد نیاز مردم همچون کالا‌های اساسی و دارو را احتکار می‌کنند،  بدتر از کاری است که دشمن نسبت به مردم انجام می‌دهند، دشمن، دشمن ما است، اما این مردم، مردم ما هستند، ما ملت امام حسین (ع)هستیم باید تکیه گاه یکدیگر باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در مناطقی که مشکل توزیع داریم ما هم کمک می کنیم و از مردم می‌خواهیم تا گزارش گران فروشی‌ها و احتکار را اعلام کنند .

او افزود: یکی از موضوعاتی که باید مسئولین اجرایی، نظام سلامت، ستاد مبارزه و مقابله با ویروس کرونا و مردم رعایت کنند حوزه پیشگیری است، از روز اولی که این اتفاق افتاد سپاه و بسیج کاملا پای کار بوده اند و الان هم قرارگاه امام رضا (ع)در سراسر کشور و فرماندهی کل در تمام استان‌ها فعال است .

معروفی بیان داشت: جلسات مکرری هم با دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشتیم و اعلام کرده ایم ما به عنوان سپاه استان و بسیج با همه توانمان در خدمتتان هستیم و امروز فرمانده و میدان دار و هدایت کننده حوزه مقابله با ویروس کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام‌های سلامت هستند، ما اعلام آمادگی می‌کنیم، هماهنطور که در کنار مردم هستیم قطعا سلامت مردم اولویت اول ما است و از هر چیزی برایمان مهم‌تر است.

او تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای هم بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده شده است و احتمالا در یکی دو روز آینده رسانه‌ای شود؛ در سراسر استان ۲۴ سوله صالحین (۹ دی) را برای ۳۰ الی ۴۰ تخت بیمارستانی آماده و تجهیز کرده ایم، تا در صورت نیاز پیش بیمارستان یا (قرنطینه) انجام شود.

او افزود: فراخوانی را برای پزشکان بسیجی داده ایم که در صورت نیاز به کمک بیایند، و در بحث ضد عفونی معابر هم آنچه که نیاز است آمادگی داریم، در تولید ماسک در صورت کمبود ما ۱۵۴ کارگاه تولید ماسک بسیجی و انقلابی داشتیم و امروز بخشی از آن‌ها فعال هستند و اگر نیاز باشد همه آن‌ها را پای کار بیاوریم آمادگی اش را داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما با تمام توانمان آماده هستیم و تا زمانی که نیاز باشد در کنار مردم قرار می‌گیریم و از مردم می خواهیم که رعایت کنند و از رفتن به سفر‌ها و مهمانی‌های غیر ضروری جدا خودداری کنند تا از این پیک عبور کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.