مادورو: از اینکه آمریکا تلاش می‌کند به ما درس دموکراسی بدهد نفرت داریم

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (چهارشنبه) ضمن  انتقاد از تأخیر در شمارش آراء انتخابات ایالات متحده تأکید کرد برخلاف آمریکا، ونزوئلا سیستم انتخاباتی شفاف و اثبات شده دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز پنجشنبه گزارش کرد، مادورو طی یک سخنرانی که از تلویزیون ملی ونزوئلا پخش می‌شد، با اشاره به فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت در ونزوئلا، «نتایج انتخابات در همان شب انتخابات و به شیوه‌ای دقیق ارائه می‌شود».

با آنکه دو روز از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گذرد هنوز به واسطه عدم شمارش آراء غیرحضوری، نتیجه نهایی اعلام نشده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با زیر سؤال بردن فرایند انتخابات کشورش، از تقلب در انتخابات سخن به میان آورده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به رقابت‌های انتخابات پارلمانی کشورش که قرار است ششم دسامبر (۱۶ آذرماه) برگزار شود، گفت که رقابت‌های انتخابات پارلمانی ونزوئلا از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز شده است.

وی با زیر سؤال بردن فرایند انتخاباتی آمریکا ادامه داد: «دیروز، کارزار انتخاباتی در ونزوئلا آغاز شد. این فرایند، نمایانگر این مطلب است که ما چگونه به روشی متمدن، در صلح، یک نظام انتخاباتی شفاف و اثبات شده داریم».

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه با اشاره به تلاش روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای زیرسؤال بردن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ارجاع پرونده انتخابات به دیوان عالی گفت که نتایج انتخابات ۱۶ آذرماه را صرفنظر از پیروز این انتخابات، خواهد پذیرفت.

مادورو در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تلاش‌های آمریکا در مداخله در امور داخلی ونزوئلا درباره انتخابات اخیر آمریکا گفت: «ما در امور داخلی ایالات متحده مداخله نمی‌کنیم و بسیار از اینکه آنها وانمود می‌کنند به ما درس دموکراسی می‌دهند، نفرت داریم».

ایالات متحده آمریکا و برخی از همپیمانان این کشور در سالهای اخیر، تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا با هدف منزوی کردن رئیس‌جمهور این کشور و وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت وضع کرده‌اند و آمریکا مدعی است که دولت مادورو فرایند دموکراسی در ونزوئلا را تضعیف کرده و باید از قدرت کناره‌گیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.