ستاد انتخاباتی ترامپ به دنبال جذب کمک مالی برای اقدامات حقوقی

نشریه ال کنفیدنسیال اسپانیا گزارش داد، اگر چه فرآیند رای گیری انتخابات پر حاشیه و بی سابقه ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسیده است اما با اعلام نتایج فشرده و لحظه ای سیستم پیچیده و بعضا غیر منطقی انتخاباتی، لفاظی های لفظی میان دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن سناتور کهنه کار دموکرات، یکی با داعیه پیروزی و خاتمه فرآیند شمارش آرا و دیگری با رویکرد امیدوارانه تا شمارش آخرین رای همچنان ادامه دارد.

به نوشته این نشریه، ستاد تبلیغاتی ترامپ در سناریویی از پیش تعریف شده و بدون آنکه منتظر شمارش نهایی باشد، صبح امروز (چهارشنبه) با ادعای «حمایت از پیروزی خود در برابر انگیزه های حزب دموکرات در پنهان کردن این پیروزی» اقدام به ارسال ایمیل هایی به برخی از حامیان و طرفداران خود به منظور جلب حمایت مالی این افراد کرده است.

پیام هایی که در ساعات اخیر در شبکه های اجتماعی بسیار دست به دست شده است. «پابلو خیمنس» (Pablo Ximénez de Sandoval) خبرنگار روزنامه ال پائیس اسپانیا و «برزو داراگاهی» خبرنگار نشریه انگلیسی ایندیپندنت، از دریافت کنندگان این ایمیل ها بوده اند.  

در متن این نامه، هدف از این حمایت مالی و جمع آوری پول، آغاز مبارزه قانونی در صورت نتایج غیرقبول حاصل از انتخابات و شکست ترامپ عنوان شده است. همچنین در همین پیام، ترامپ، حزب چپ و رسانه های طرفدار آن که بارها لقب «اخبار جعلی» را به آن ها نسبت داده، به دستکاری در نتایج انتخابات متهم کرد.

در پیام دیگری که کمپین تبلیغاتی ترامپ به نام «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف جلب حمایت و کمک جمهوری خواهان برای آغاز اقدامات حقوقی ارسال کرده، هدف از این جلب حمایت مالی، تضمین صحت نتایج انتخابات عنوان شده است. در پیام ارسالی ضمن متهم کردن حزب دموکرات آمده است: آن ها ترجیح می‌دهند ملت را نابود کنند به جای اینکه چهار سال دیگر تحت رهبری باورنکردنیه رئیس‌جمهوری (ترامپ) باشند.  

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است،  از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا،  میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

 انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار شد. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی ۱۰۳ میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.