اعلام حمایت بحرین و امارات از ترامپ در انتخابات آمریکا

 

به گزارش پایگاه اینترنتی اسرائیل هیوم دیروز شنبه گزارش داد مقامات امارات و بحرین حمایت خود را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز کردند.

یک دیپلمات ارشد اماراتی در مصاحبه با اسرائیل هیوم گفت: نگاه ما به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. ما به پیروزی دونالد ترامپ امیدواریم. اما احتمالات برای ورود رئیس جمهور جدید غیر از ترامپ به دفتر بیضی کاخ سفید را در نظر می‌گیریم.

یک مقام ارشد بحرینی نیز در مصاحبه با این نشریه گفت که کشور‌های عربی میانه رو نگران شکست ترامپ هستند چرا که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و رقیب ترامپ تغییرات سیاسی را در خاورمیانه اعمال خواهد کرد. در صورت تغییر دولت، تغییر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه وجود دارد. البته در هر دو سناریو هیچ نگرانی در مورد توافق عادی سازی روابط با اسرائیل وجود ندارد.

او افزود: در حقیقت، پیروزی بایدن ممکن است راهی برای اتحاد قوی‌تر با اسرائیل فراهم کند، با این توافق ما به هم وابسته هستیم و نیازی به حمایت مداوم آمریکایی‌ها نداریم.

این مقام بحرینی ادامه داد: اگر ترامپ پیروز شود، دیگر کشور‌های میانه رو عربی وجود خواهند داشت که علاقه زیادی به پیروی از روند عادی‌سازی دارند. پیروزی بایدن به این معنی است که بسیاری از کشور‌هایی که در حال حاضر، در حال مذاکره و بررسی امکان عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند، یک قدم به عقب برمی گردند و ریسکی را که متحمل می‌شوند دوباره محاسبه می‌کنند. در حال حاضر، سطح روابط و منافع منطقه این است که اسرائیل و آمریکا میان قطر و عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات میانجیگری می‌کنند.

یک مقام سعودی نیز گفت: گمانه‌ها حاکی از این است که عربستان به دنبال عادی سازی روابط خود با اسرائیل پیش از انتخابات آمریکاست تا به بخت او برای پیروزی در انتخابات کمک کند. اما باید بگویم ریاض اکنون قصد ندارد چنین اقدامی انجام دهد.

امارات و رژیم صهیونیستی دو ماه قبل، از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود. پس از آن بحرین و سودان نیز به جرگه کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده اند، پیوستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.