ابتلای 30 هزار نفر به کرونا در کارزار انتخاباتی ترامپ

طبق گزارش دانشگاه استنفورد، شیوع کرونا در کارزارهای انتخاباتی ترامپ و ابتلای شرکت کنندگان در این مراسم ها احتمالا منجر به مرگ بیش از ۷۰۰ نفر به علت بیماری کووید ۱۹ شده است.

مطالعه ابتلای افراد در کارزارهای انتخاباتی ترامپ توسط "داگلاس برنهیم" استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد و سه دانشجوی سطح دکترا صورت گرفته که نتایج مطالعه آنان با بررسی کارزارهای انتخاباتی ترامپ در تاریخ ۲۰ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر (۳۱ خرداد تا نهم مهرماه) بوده است.

براساس مطالعه دانشگاه استنفورد، افرادی که در کارزارهای انتخاباتی ترامپ شرکت کرده اند بهای سنگینی از نظر بیماری و مرگ پرداخت کرده اند.

کمپین انتخاباتی ترامپ بعد از انتشار این گزارش، به آمار و ارقام ارائه شده در مطالعه استنفورد هیچ اشاره ای نکرد اما در نهایت اعتراف کرد که استاندارد های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی کمتر در کارزارهای انتخاباتی ترامپ رعایت شده اند.

به رغم هشدارهای سازمان های بهداشتی در آمریکا، دونالد ترامپ با نادیده گرفتن قوانین همچنان برای کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ در حال برگزاری کارزارهای انتخاباتی در ایالت های مختلف است.

بر اساس برنامه کمپین اتخاباتی رییس جمهوری آمریکا، وی قرار است روز یکشنبه پنج کارزار انتخاباتی در ایالت های میشیگان، آیووا، کارولینای شمالی، جورجیا و فلوریدا برگزار کند که پیشتر  توانسته بودند در سال ۲۰۱۶ به پیروزی وی در انتخابات کمک بسزایی کنند.

انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه ۱۳ آبان برگزار شود و اکثر نتایج نظرسنجی های صورت گرفته حاکی از پیروزی احتمالی بایدن در این انتخابات است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.