آمادگی ارتش برای راه اندازی بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی

امیر سرتیپ فرهاد آریانفر با اشاره به آمادگی ارتش برای ایجاد بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی، اظهار کرد: اگر اعلام نیاز شود، ظرف ۴۸ ساعت نسبت به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای پذیرش بیماران کرونایی در هر جای استان کرمانشاه اقدام خواهد شد.

آریانفر اضافه کرد: پیش از این ارتش در ماجرای زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه در سال ۹۶ در مدت زمان کوتاهی بیمارستان صحرایی را برای خدمات رسانی مطلوب به زلزله زدگان برپا کرد که به عنوان اولین بیمارستان صحرایی برپا شده در منطقه خدمات خوبی را به زلزله زدگان ارائه کرد، لذا تجربه راه اندازی بیمارستان صحرایی را در مدت زمان کمی در استان برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در ادامه با اشاره به پای کار بودن ارتش از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه، گفت: ارتش چه در حوزه ایجاد نقاهتگاه و چه در حوزه بیماریابی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدامات قابل توجهی را در استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۲۰ ارتش در کرمانشاه در حوزه خدمات رسانی به بیماران کرونایی پای کار است، گفت: هم اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ تخت ICU و CCU این بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به مجهز بودن ارتش به تجهیزات پزشکی استاندارد مرتبط با تولید ماسک و موادضدعفونی کننده، گفت: ارتش تمام قد در حوزه مقابله با بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و از هرآنچه توان دارد، مضایقه نخواهد کرد.

آریانفر ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۲۰۰ هزار ماسک در مناطق محروم استان کرمانشاه توزیع کرده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.