پر شدن ظرفیت سالن تطهیر بهشت زهرا شایعه است؟

سعید خال در مورد انتشار اخباری مبنی بر پر شدن ظرفیت پذیرش سالن تطهیر سازمان بهشت زهرا(س)، گفت: اخبار منتشره در فضای مجازی به هیچ وجه صحت ندارد اما دقت داشته باشید که سازمان بهشت زهرا (س) هشت ماه و اندی است که در بحران قرار دارد و ۲۵۰ روز است که همکاران ما از اوایل صبح و حتی خارج از ساعات اداری کار می کنند و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه از شهروندان می خواهیم به جای توجه به شایعات، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: مدیریت شهری همه تمهیدات را به کار گرفته، کاش مردم داغدار بتوانند پروتکل ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰ درصد متوفیان کرونا در کشور در سایت کامپیوتری بهشت زهرا (س) پذیرش شده اند و پرسنل این سازمان در آماده باش هستند افزود: ما سازمان بدون تعطیلی هستیم و خود شهر تهران حدودا ۲۰۰ متوفی دارد که با توجه به شرایط کرونایی به این تعداد ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر اضافه شده که دو برابر نیرو و امکانات لازم است، اما تا این ساعت همکاران ما تمام سعی خود را در راستای تکریم متوفیان و خانواده هایشان به کار بستند و بدون تعطیلی همچون آخر هفته یا اعیاد به کار خود ادامه دادند.

خال با تاکید بر اینکه مردم به جای توجه به اخبار فیک مجازی پروتکل ها را رعایت کنند، در مورد اجرای محدودیت های بیشتر در بهشت زهرا (س) گفت: از ۱۶ در بهشت زهرا (س)، ۱۴ در بسته است و تنها در باب الشهدا و باب الزهرا باز هستند و تعطیلی کامل بهشت زهرا امکان پذیر نیست و از مردم می خواهیم تنها برای تدفین به بهشت زهرا مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود کارت هایی به تعداد مشخص به خانواده متوفیان داده شود تا به بهشت زهرا بیایند گفت: روز گذشته ساعت ها کل بهشت زهرا را بازدید کردم و دیدم شاید در هر مراسمی ۱۰ الی ۱۲ نفر حضور داشته باشند اما چه می شود کرد؟ مردم نمی توانند برای متوفیان شان مراسم سوم، هفتم یا چهلم برگزار کنند و سوگواران خاموش هستند و با نهایت حداقل نفرات نیز در مراسم تدفین شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. چرا که پرسنل بهشت زهرا خسته هستند، افزود: در فروردین ماه آمار متوفیان حدود ۱۱۹ نفر بود که بلافاصله بعد از رعایت پروتکل ها و تعطیلی ها این عدد در اردیبهشت ماه به عدد ۹ رسید و مطمئن هستیم با رعایت مسائل بهداشتی باز هم می توان تعداد جان باختگان را کاهش داد.

خال با بیان اینکه به هیچ وجه این اخبار منتشره صحت ندارد گفت: سازمان بهشت زهرا یک سازمان بحران است و از هشت ماه قبل برنامه ریزی‌های دقیق و زیادی برای پشت سر گذاشتن این شرایط انجام دادیم  و همکاران ما با تلاش مضاعف به تکریم متوفیان  و خانواده هایشان مشغول هستند.

وی بار دیگر با تاکید براینکه بروز  مشکل صحت ندارد، افزود: مردم به جای توجه به اخبار کذب و شایعات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.