سعید خال با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) حدود ۲۵۰ روز است که در بحران شدید کرونا قرار دارد، اظهار کرد: از همان ساعات اولیه آغاز این بحران در اسفند ماه تا به امروز نیروهای سازمان در بحران قرار داشته و تلاش کردند تا خانواده‌های متوفیان و داغدار همدری داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین این روزها که در موج سوم شیوع ویروس کرونا هستیم، شرایط تهران مناسب نیست و در شرایط فوق قرمز قرار داریم و بعد از تمام تصمیم‌گیری‌ها قرار بر این شد تمام ۱۴ درب بهشت‌زهرا بسته شود و تنها دو درب ورودی اصلی که برای تدفین اموات باز باشد تا خانواده‌ها مراجعه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا خاطرنشان کرد: در روز اربعین امسال شاهد حضور شهروندان تهرانی در بهشت زهرا بودیم و جمعیت قابل توجهی در این روز به این مجموعه مراجعه کردند و بعد از آن از طریق رسانه‌ها درخواست کردیم که برای بهشت زهرا صرفاً برای تدفین اموات مراجعه کنند و خدا را شکر مردم نیز این مسئله را رعایت کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در روزهای گذشته بهشت زهرا خلوت شده اما ناگفته نماند نزدیک به ۲۰۰ متوفا به صورت عادی شهر تهران دارند و رقم قابل توجهی متوفای کرونایی به آن افزوده شده است و حتی اگر ۱۰ نفر با این عزیزان به سازمان بهشت زهرا مراجعه کنند رقم قابل توجهی خواهد بود و لذا از شهروندان درخواست کردیم به این مجموعه مراجعه نکنند و البته برخی‌ها نیز رعایت نمی‌کنند.

خال افزود: همه ما در تلاش هستیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم این ویروس را شکست بدهیم.

وی تصریح کرد: ما از مردم می‌خواهیم برای تدوین اموات خود نیز با تعداد بسیار کم و با حضور افراد درجه یک مراجعه کنند.

خال افزود: خواهش می‌کنیم که در این ایام برای قرائت فاتحه نیایند و تنها برای تدفین اموات خود به این مجموعه مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: با هماهنگی که با مقام قضائی منطقه ( حوزه قضائی شهر آفتاب) شده است این اختیار به سازمان بهشت زهرا داده است که درب‌های بهشت زهرا به طول کامل بسته شود اما از آنجایی که مخاطبین ما خانواده‌های دردمند و داغدار هستند، واقعا نمی‌خواهیم این کار را انجام بدهیم و تلاش می‌کنیم که با انجام برنامه‌ها از آلام و دردهای آنها بکاهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.