اهداف سفر نخست‌وزیر مصر به بغداد

«احمد الصحاف» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق درباره اهداف سفر امروز  «مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر در رأس یک هیأت رسمی به بغداد توضیح داد.

بنا به اعلام شبکه العراقیه، وی گفت: سفر هیأت مصری به بغداد مکمل دیدارهای مهم «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد دولت مصر در قاهره است.

الصحاف توضیح داد که قرار است بغداد و قاهره چندین یادداشت تفاهم دوجانبه امضا کنند که در راستای تقویت روابط دوجانبه و تقویت سازوکار دیپلماسی سه‌جانبه مشترک میان بغداد، قاهره و امان است.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی افزود که قرار است کمیته مشترک عراقی - مصری نشست‌هایی را برگزار کنند و وزررای صنایع، کشاورزی، مسکن، آموزش و پرورش و فرهنگ نیز  در بغداد با همتایان خود دیدار و رایزنی خواهند کرد.

امروز (شنبه - ۳۱ اکتبر)، نخست وزیر مصر در رأس یک هیأت بلندپایه مصری وارد بغداد شد و قرار است با رؤسای سه گانه عراق دیدار و یادداشت‌های تفاهم و توافقاتی امضا کند.

وزارت بازرگانی عراق  پیش‌تر خبر داد که نخست وزیران عراق و مصر، امروز یک تفاهم نامه کمیته عالی مشترک روابط عراق و مصر را امضا می‌کنند.

فؤاد حسین  ۱۲ اکتبر جاری، در سفر به قاهره در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و سایر مقامات ارشد این کشور، درباره روابط دوجانب، شیوه‌های تقویت آن در راستای خدمت به منافع مردم کشورهای مصر و عراق و بررسی سازوکار دیپلماسی سه‌جانبه مشترک میان بغداد، قاهره و امان رایزنی کرده بود.

اوایل شهریور ماه گذشته، نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین عبدالله الثانی» ولی‌عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه‌جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.