روزها و ماه‌های سیاه کرونا با علائم غیرمعمول در پیش‌اند

دکتر سعید جاودان سیرت در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت کرونایی استان مطلوب نیست، تعداد مراجعین، بسترها و فوتی ها زیاد شده است یکی از دلایل این افزایش توجه نکردن یا کم توجهی و سهل انگاری مردم به کروناست.

به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنید

وی اظهارکرد: کرونا به این زود پایان نمی پذیرد و حالا حالاها کرونا با ماست و متاسفانه طی دیشب یک مرگ جوان ۳۳ ساله داشتیم که بدون اینکه اطلاع از مبتلا شدن به بیماری داشته باشد و بعلت دیر مراجعه کردن بیش از ۹۰ درصد ریه اش درگیر کروناشده بود که زنگ خطر برای ماهاست.

این پزشک متخصص عفونی با اشاره به جهش کرونا بیان کرد: علاوه بر علائم معمول تب، سرفه و تنگ نفس یکسری علائم غیرمعمولی همچون کمر درد، قرمزی چشم، ریزش مو، سردرد، مشکلات پوستی و کاهش شنوایی در حال بروز است.

جاودان سیرت خاظرنشان کرد: مردم روزها و ماه‌های سیاه کرونایی در حال گذر است که استان و کشور را به سمت نامطلوبی پیش می برد و انتظار داریم مردم در کنار کادر درمان باشند و همکاری و مشارکت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند. استفاده از قوه قهریه، آموزش و برخورد سریع و قاطع می تواند در کاهش شیوع و انتقال این بیماری موثر باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، ماسک نزنیم، فاصله فیزیکی و قرنطینه خانگی رعایت نکنیم، مرگ و میرهای کرونایی و روزهایی سیاه را در پیش رو خواهیم داشت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: ایزولاسیون بیماران کرونایی بعد از بیماری، بهبود و ترخیص در خانه می تواند در کاهش بیماران موثر باشد.

جاودان سیرت عنوان کرد: روانشناسان باید به بیمارستان‌های کرونایی ورود کنند چراکه استرس می تواند در درمان یا شدت بیماری تاثیرگذار باشد.

این پزشک متخصص عفونی با بیان اینکه برای کروناویروس کسانی که بیماری زمینه ای داشته باشند یا نداشته باشند فرقی ندارد، بیان کرد: کرونا برای افراد کم سن و سال، بزرگسال و ورزشکار و فاقد بیماری زمینه ای را هم درگیر و ایجاد مشکل می کند اما مبتلایان کرونایی دارای بیماری زمینه ای، مشکلات بیشتری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، جاودان سیرت بیان کرد: همه افراد جامعه می توانند درگیر کروناویروس شوند، در اثر این بیماری دچار مشکل شوند و حتی دچار مرگ شوند همانطوری که تعدادی بیمار داشته ایم که بعلت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه نکردن به موقع به بیمارستان جان باختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.