اقدام باشگاه بارسلونا برای جلوگیری از ورشکستگی

امروز برای اولین بار پس از استعفای بارتومئو از ریاست باشگاه بارسلونا، وکیل‌های این باشگاه در خصوص اهمیت کاهش دستمزدهای بازیکنان با هم به مذاکره خواهند پرداخت.

به گزارشی که راک۱، رسانه نزدیک به بارسلونا منتشر کرده وضعیت اقتصادی باشگاه در معرض ورشکستگی است.

بحران اقتصادی در این باشگاه به قدری جدی است که باشگاه باید ۱۹۰ میلیون یورو را از حقوق بازیکنان کم کند. اگر این اتفاق رخ ندهد در اوایل سال آینده میلادی یعنی تقریبا ۲ ماه آینده بارسلونا با ورشکستگی مواجه خواهد شد. باشگاه بارسلونا قصد دارد تا پنج شنبه آینده حدود ۳۰ درصد از حقوق بازیکنان را کم کند.

یکی از موضوعات مهم در خصوص بارسلونا، بحث تمدید با لیونل مسی است. این بازیکن که مبلغ قابل توجهی پول دریافت می‌کند سال آخر قراردادش با بارسلونا را سپری کند.

این موضوع بدین معناست که اگر بارسلونا نتواند با مسی تمدید کند، باید طبق بند قراردادش مبلغ زیادی را به عنوان «پاداش یک عصر بازی در بارسلونا» به این بازیکن پرداخت کند. پرداخت این مبلغ در حال حاضر برای باشگاه غیرممکن است.

با تمام این اوصاف، اگر توافقی میان باشگاه و بازیکنان صورت نگیرد در نهایت باشگاه بارسلونا می‌تواند به صورت یک طرفه تمام اقدامات خود را انجام دهد.

نکته بسیار مهم که در هفته‌های گذشته رخ داد، موضوع «بورافکس» و عصبانیت بازیکنان بارسلونا در خصوص کاهش دستمزدها بود. مسی یک طرف ماجرا بود و بارتومئو طرف دیگر و حالا که او رفته باید دید باشگاه بارسلونا می‌تواند با مسی کنار بیاید. 

بازیکنان بارسلونا یک بار دستمزد خود را کاهش دادند و باید دید تا چه اندازه این بازیکنان حاضر به کاهش حقوقشان هستند.

پیکه یکی از کسانی بود که ۵۰ درصد حقوقش را کاهش داد تا با تمدید قرارداد در طول دوران بازیگری‌اش از بارسلونا آن حقوق را کسب کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.