موضوع نامه امیر جدید کویت به پادشاه عربستان

اخیرا «احمد الناصر الصباح» وزیر خارجه کویت نامه «نواف الاحمد جابر الصباح» امیر این کشور برای «سلمان به عبدالعزیز» شاه سعودی را تسلیم «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور کرد.

روزنامه «القبس» کویت جمعه (دیروز) درباره محتوای این نامه به نقل از منابع حکومتی آگاه نوشت: این نامه شامل هماهنگی و مشورت در تمامی زمینه‌ها از جمله اختلاف [کشورهای] خلیج [فارس] و چالش‌های امنیتی و اقتصادی منطقه بود.

این روزنامه افزود، در این نامه همچنین درباره روابط میان دو کشور و راه‌های تقویت آن در تمامی سطوح از جمله مسایل مشترک مورد توجه دو کشور و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

وزیر خارجه سعودی در گفت‌و‌گو با یک اندیشکده آمریکایی ادعاهایی درباره تلاش‌ها در خصوص حل اختلافات چهار کشور مصر، امارات، بحرین و عربستان سعودی با قطر داشت.

امیر کویت در زمان امیر پیشین «صباح احمد جابر الصباح» نیز میانجی‌گری خوبی برای حل اختلافات میان قطر و دیگر کشورهای مذکور داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.