بادامچیان: احمدی نژاد می‌تواند نامزد انتخابات شود

در فاصله باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اسامی زیادی به عنوان کاندیداهای احتمالی مطرح هستند، احزاب و تشکل های سیاسی نیز برنامه ریزی خود برای نحوه ورود به این انتخابات را آغاز کرده اند. در این میان نام سیدحسن خمینی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مطرح است. محمود احمدی نژاد نیز از تکاپو برای کاندیداتوری را از مدت ها قبل کلید زده است.

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در گفتگویی که با باشگاه خبرنگاران داشته است، درباره کاندیداتوری احتمالی سیدحسن خمینی و محمود احمدی نژاد می گوید:  سید حسن خمینی هرگز نامزد جریان شکست خورده‌ای نظیر اصلاحات نخواهد شد، زیرا شاهد بودیم که در انتخابات مجلس یازدهم هم چهره شاخص آنها یعنی مجید انصاری فقط  ۶۹ هزار رای به دست آورد؛ سید حسن خمینی فردی زرنگ است و هرگز به این وادی ورود نخواهد کرد.

وی افزود:‌احمدی نژاد هم می‌تواند نامزد شود و در صورت ورود قطعا هوادارانی برای حمایت خود دارد ؛ البته ممکن است که شورای نگهبان هم او را تایید صلاحیت نکند و متقابلا او از یک فرد دیگر حمایت کند که این امری طبیعی است، زیرا معمولا یک فرد سیاسی بیکار نمی‌نشیند.

عضو حزب موتلفه گفت:‌مهم این است که ما به این نامزدها به عنوان رقیب نگاه نمی‌کنیم و نگاه ما به انتخابات صرفا یک تکلیف شرعی است و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند انتخابات یک امتحان الهی است که ضابطه گرایان را از رابطه گرایان جدا می‌کند؛ بنابراین باید دید که چه کسی از روی رابطه برخورد می‌کند و چه کسی هم یک فرد مخلص رجایی گونه را انتخاب می‌کند و این مبنای نگاه موتلفه به انتخابات است. در نهایت باید گفت که هر کسی می‌تواند وارد این عرصه شود، اگر شورای نگهبان هم او را تایید کرد این مردم هستند که باید به او رای داده و او را انتخاب کنند.

بادامچیان گفت:‌معتقدم که در مناظرات  نامزدها باید برنامه‌ها و کابینه خود را به مردم معرفی کنند نه جنگ‌های تخریبی ضد یکدیگر. حزب ما هم انشالله به زودی مصداق‌های مد نظر را با تکیه بر همین موارد معرفی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.