گمانه‌زنی درباره معاون‌ اولی احمدی‌نژاد

در خبری دیگر عباس امیری‌فر، مشاور و ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: شواهدی از تغییرات در مواضع احمدی‌نژاد به گوش می‌رسد و حتی شنیده‌ام تغییرات را در دفتر خود آغاز کرده و افراد داناتری را آورده است و دیگر اسمی از آقایان بقایی و مشایی نیست یعنی اصلا دیگر در دفتر رفت و آمدی ندارند و این یعنی تغییراتی ایجاد شده است. امیری‌فر افزود: مثلا شخصیتی مانند آقای رئیسی اگر احمدی‌نژاد را به‌عنوان معاون اول و نفر دوم خود انتخاب کند، در رای‌گیری این فرد خیلی تاثیر دارد؛ یعنی محبوبیت احمدی‌نژاد می‌تواند آرا را به خود جذب کند؛ همه اینها بستگی به خود ایشان دارد.

نظر منتجب‌نیا در مورد کاندیداتوری حسن خمینی

همچنین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه هنوز اصلاح‌طلبان به موضوع چگونگی حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ورود نکرده‌اند، گفت: با این حال طبیعی است که ذهن‌ها به سوی برخی اصلاح‌طلبان مثل جهانگیری یا عارف برود که در انتخابات ۹۲ و ۹۶ حضور داشته‌اند. وی افزود: اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ باید از نیروهای اصلاح‌طلب حمایت کنند؛ زیرا نیروهای باتجربه و کارآمد زیادی در میان اصلاح‌طلبان وجود دارند و به سمت نامزد نیابتی نروند.

منتجب‌نیا با اشاره به مطرح شدن نام سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امام خمینی(ره) راضی نبود اعضای بیت ایشان وارد مسوولیت‌های اجرایی شوند. به‌خاطر جایگاه بیت امام (ره)، مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود.

واکنش پزشکیان به احتمال کاندیداتوری‌اش

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس به برخی اخبار مبنی‌بر احتمال کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ واکنش نشان داد و گفت: فعلا خبری نیست.