نخستین خودروی پرنده جهان + تصاویر

خودروهای پرنده از دیرباز از جمله آرزوهای غیرقابل دستیابی برای انسان بودند. با این حال، به تازگی مهندسان صنعت خودرو موفق شدند از نمونه‌ای جدید از خودروهای پرنده رونمایی کنند.

بر این اساس، برای نخستین بار در جهان از یک خودروی اسپورت در اسلواکی رونمایی شد که می‌تواند ظرف تنها ۳ دقیقه تبدیل به یک هواپیما شود. در تست اولیه پرواز، این خودروی پرنده توانست تا ارتفاع ۱۵۰۰ پایی (۴۵۷ متر) در آسمان پرواز کند.

این پنجمین نمونه از خودروهای پرنده‌ای است که شرکت "کلین ویژن" در اسلواکی ساخته است. این شرکت در نظر دارد با تجاری سازی این خودرو از آن برای استفاده شخصی افراد در مسافرت و نیز سفرهای هوایی بهره ببرد. همچنین از این خودروی پرنده می‌توان به عنوان تاکسی هوایی در صنعت خدمات مسافراتی استفاده کرد.

رونمایی از نخستین خودروی پرونده جهان +تصاویر

رونمایی از نخستین خودروی پرونده جهان +تصاویر

این خودرو می‌تواند در هر بار نزدیک به یک هزار کیلومتر (۶۲۰ مایل) پرواز کند. هنوز قیمت این خودروی پرنده مشخص نشده است، اما برآورد می‌شود تا سال آینده میلادی این شرکت توانایی عرضه آن به بازار را خواهد داشت. تاکنون این شرکت مستقر در اسلواکی دو آزمایش پرواز در ارتفاع ۵۰۰ متری را انجام داده است. محققان در این آزمایش‌ها اقدام به سنجش ایمنی خودرو، و توانایی برخاستن و نشستن آن بر روی زمین کردند.

این خودرو دو نفره نزدیک به یک تن وزن دارد و می‌تواند بیش از ۲۰۰ کیلوگرم بار را در هر بار پرواز جا به جا کند. این خودرو از یک موتور ساخت شرکت آلمانی بی ام دابلیو (BMW) بهره می‌برد. شرکت توسعه دهنده این خودرو مدعی است این خودروی پرونده از طراحی مناسبی برخوردار است و هر خلبان بدون نیاز به گذراندن دوره خاص می‌تواند آن را براند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.