فرستاده ترامپ: با ۱۰ کشور عربی دیگر جهت عادی سازی مذاکره کرده ایم

آوی برکوویچ در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که تیم مذاکرات آمریکا در خاورمیانه رایزنی‌هایی با حدود ۱۰ کشور عربی دیگر در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام داده است.

وی مدعی شد که اکنون تنها مساله زمان مطرح است و عادی‌سازی روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی دور از دسترس نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برکوویچ در رابطه با موضوع فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات نیز گفت: اماراتی‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال چنین قراردادی بودند و این بخشی از توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیست و ما نیز در حال بررسی آن هستیم و در صورتی چنین چیزی ممکن خواهد بود که خطری متوجه امنیت اسرائیل نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توافق عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که شکی نیست موافقت امارات با عادی سازی روابط با تل آویو  سهم بسزایی در موافقت بحرین داشت.

او فاش کرد که همان روزی که توافق عادی سازی روابط ابوظبی و تل آویو اعلام شد، بحرینی ها با او تماس گرفته و گفته اند که ما نیز می خواهیم روابط خود را با تل آویو عادی کنیم.

امارات قبلا مدعی شده بود که به موجب توافق عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، طرح الحاق کرانه باختری لغو شده است، اما اسرائیلی ها و آمریکایی ها بلافاصله این ادعا را رد و تاکید کردند که این طرح به دلایلی دیگر به تعویق افتاده و به هیچ وجه لغو نشده است.

در همین راستا، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی هفته گذشته بار دیگر تاکید کرد که طرح الحاق کرانه باختری به هیچ وجه از جدول برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حذف نشده است.

وی اواخر سپتامبر گذشته نیز در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رژیم متعهد به تعویق زمان اجرای این طرح شده اما هرگز آن را لغو نکرده است.

فریدمن عنوان کرد که ما زمانی که توافق (عادی‌سازی روابط) را به امضا رساندیم، اعلام کردیم که این طرح به تعویق خواهد افتاد، اما نگفتیم که آن را لغو کرده‌ایم و ممکن است تا یک سال آینده یا مدت زمانی بیشتر این طرح اجرایی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.