آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد

به گزارش رویترز، روسیه به طور موقت واکسیناسیون داوطلبان آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه خود را متوقف کرده است.

این در حالی است که از ۲۵ کیلینکی که در مسکو آزمایش بالینی واکسن را اجرا می‌کنند، کارمندان ۸ واحد از تقاضای بالا و کمبود دوز واکسن بالقوه خبر داده‌اند. از سوی دیگر انستیتو گامالیا روسیه (توسعه دهند و تولید کننده واکسن مذکور) نیز اعلام کرده فرایند جذب شرکت کنندگان جدید برای آزمایش بالینی کند شده است.

طبق گفته کارمندان ۸ کلینیک در مسکو، واکسیناسیون استخدام شرکت کنندگان جدید به طور موقت، متوقف شده و برخی از واحدها نیز اعلام کرده‌اند تمام دوزهای دریافتی را تزریق کرده‌اند که این امر نشان دهنده حجم انبوه داوطلبان است.

همچنین کارمندان ۳ کلینیک نیز اعلام کرده‌اند ذخیره دوز اول واکسن را تمام کرده‌اند. این واکسن که شامل دو دوز است طی دو مرحله و در فاصله ۲۱ روز به داوطلبان تزریق می‌شود.

یکی از این کارمندان می‌گوید: واکسیناسیون به طور موقت متوقف شده، ما فقط دوز دوم واکسن را تزریق می‌کنیم.

الکساندر گینزبرگ مدیر انستیتو گامالیا اعلام کرد تصمیم برای کند کردن ثبت نام داوطلبان جدید در آزمایش بالینی، تمرکز پروژه برای تزریق دوز دوم واکسن به شرکت کنندگان فعلی است.

او در این باره به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، فقط شکاف بین تعداد افرادی کهدوز اول و دوم را دریافت کرده‌اند، زیاد شده است.

به گفته او تاکنون ۲۰ هزار نفر دوز اول و ۹ هزار نفر دوز دوم واکسن بالقوه کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند. کاهش تعدادداوطلبان جدید برای تزریق دوز اول واکسن نیز به دلیل ظرفیت محدود کلینیک‌هایی است که آزمایش بالینی در آنها انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.