برنامه دقیقه ۹۰ ترامپ برای پیروزی در انتخابات

دویچه وله می گوید که دونالد ترامپ در واپسین روزهای پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از ایالتی به ایالت دیگر سفر می‌کند.

ترامپ این روزها مراسم‌های با شکوه به راه می‌اندازد و شو و نمایش بر پا می‌کند. سوار بر هواپیما "ایر فورس وان"، بر منطقه پرواز گودیر در ایالت آریزونا فرود می‌آید و ترانه مشهور کوئین، "ما قهرمانیم" از بلندگوها پخش می‌شود.

ترامپ برای افزایش محبوبیت خود در سخنرانی انتخاباتی از انجام هیچ‌کاری فروگذار نمی‌کند. بر روی صحنه می‌رقصد و می‌پرد و برای هوادارانش دست تکان می‌دهد. هزاران نفر از هواداران او نیز در چنین مراسمی شرکت می‌کنند.

خبرنگار سایت خبری "اشپیگل‌آنلاین" نوشته است که اگر قرار بر سر انتخاب بر اساس اجرای شو و نمایش می‌بود، ترامپ می‌توانست پیروزی خود را از هم اکنون جشن بگیرد. اما، برنامه فشرده سفر ترامپ حکایت از آن دارد که جمهوریخواهان در انتخابات پیش‌رو خود را تحت فشار می‌بینند.

ترامپ در آریزونا خطاب به هواداران خود گفته است: «ما پیروزی خواهیم شد، پیروز، پیروز خواهیم شد!» او دست‌آورد خود را می‌ستاید و به مردم وعده می‌دهد که سال بس نیک در پیش دارند و آمریکا از چنان رونقی در سال آینده برخوردار خواهد شد که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

بایدن را هم مورد حمله قرار می‌دهد. او را متهم به فساد می‌کند و مدعی می‌شود که اگر بایدن انتخابات را ببرد، آمریکا را ویران خواهد کرد.

ترامپ در آخرین روزهای پیش از انتخابات روز سوم نوامبر هر روز به سه یا چهار شهر و ایالت سفر می‌کند. آریزونا، نبراسکا، نوادا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و چند بار هم به فلوریدا.

از سوی دیگر، تحلیلگران در تلاش‌های دقیقه ۹۰ دونالد ترامپ، وضعیت دشوار او را در انتخابات پیش‌رو ارزیابی می‌کنند.

کار به جایی رسیده است که جو بایدن و کامالا هریس، حتی در ایالت‌هایی اقدام به برپایی مراسم انتخاباتی کرده‌اند که به طور سنتی در اختیار جمهوریخواهان قرار دارند. نظرسنجی‌ها بایدن را در برخی از این ایالت‌ها جلوتر از ترامپ اعلام کرده‌اند. نظرسنجی‌هایی که ترامپ آن‌ها را به سخره می‌گیرد و نفی می‌کند.

اگر به آمار منتشر شده  از سوی نظرسنجی‌ها بشود اعتماد کرد، بایدن در برخی از این ایالت‌ها بیش از پنج درصد از ترامپ پیشی گرفته  است.

به همین دلیل نیز ما شاهد سفر جو بایدن و کامالا هریس به  چنین ایالت‌هایی هستیم. به عنوان نمونه، بایدن به کارولینای شمالی و جورجیا سفر کرده و کامالا هریس نیز روز جمعه به تگزاس سفر خواهد کرد. حتی نظرسنجی جدید حکایت از پیشی گرفتن ۱۷ درصدی بایدن در ویسکانسین دارد. موضوعی که تا پیش از این غیرقابل تصور بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.