ترامپ در 5 ایالت مهم از بایدن عقب افتاد

بر این اساس، نظرسنجی‌های جدید که توسط شبکه خبری سی. ان. بی. سی و موسسه ریسرچ چینج انجام شده است نشان می‌دهد جو بایدن در پنج ایالت از شش ایالتی که آرای آن‌ها همواره نامعلوم بوده و در انتخابات سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه، در آن‌ها پیروز شده بود، از رقیب پیشی گرفته است.

این پنج ایالت عبارتند از: پنسیلوانیا - زادگاه بایدن (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۶ درصد)، آریزونا (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۷ درصد)، میشیگان (بایدن ۵۰ درصد/ ترامپ ۴۴ درصد)، فلوریدا (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۶ درصد) و ویسکانسین (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۴ درصد).

در ایالت ششم، یعنی ایالت کارولینای شمالی، نیز رقابت دو نامزد بسیار نزدیک است: بایدن ۴۸ درصد/ ترامپ ۴۷ درصد. از آن جا که حاشیه خطای این نظرسنجی ۱.۴ درصد اعلام شده است، نمی‌توان گفت کدام یک از دو نامزد در ایالت کارولینای شمالی پیشتاز است.

این پایگاه اینترنتی در ادامه می‌افزاید نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت ترامپ نیز افزایش یافته و نگرانی‌ها درباره بیماری همه گیر کووید-۱۹ نیز کاهش پیدا کرده است. بر اساس این نظرسنجی ها، میزان محبوبیت ترامپ از ۴۶ درصد به ۴۸ درصد افزایش یافته است. در این نظرسنجی ۴۹۰۴ نفر شرکت داشته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.