الهام علی‌اف به ارمنستان هشدار داد

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در پیام توییتری نوشت: ارمنستان در صورت بروز هرگونه حادثه در مورد خطوط لوله انتقال نفت و گاز با فشار جدی بین‌المللی روبه ‌رو خواهد شد.

علی اف افزود: برغم درخواست‌های متعدد ما از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد مبادله اجساد و زندانیان نظامی، طرف ارمنی آن را رد کرد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم که آنها را یک طرفه به ارمنستان منتقل کنیم.

به نوشته رییس جمهوری آذربایجان، قره باغ یکی از زیباترین و حاصل‌خیزترین مناطق کشورمان است، چشم اندازهای این منطقه برای توسعه پایدار جمهوری آذربایجان بسیار مهم خواهد بود. از نظر بازسازی منطقه کار بزرگی پیش روی ماست.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ۶ مهر ماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

این در حالی است که دیدار وزیران امورخارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان که قرار بود امروز (پنجشنبه) در حضور روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در ژنو برگزار شود، بنا به خواست باکو به یک روز دیگر موکول شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.