صلاحیت مجلسی که ذوالنوری در آن صلاحیت دارد اما علی مطهری نه، چگونه تایید شد؟

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در رابطه با رواج توهین و تهمت توسط برخی نمایندگان مجلس نسبت به رئیس جمهور و واکنش رهبری برای دومین بار به این اقدام نمایندگان، گفت: مهم ترین نکته ای که با گذشت زمان از مجلس یازدهم، شاهد هستیم این است که این نمایندگان از شعارهای خود عدول کرده و گویا فراموش کرده اند که با برخی شعارهای انقلابی گری، مردم را فریب دادند.

میبدی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم با وعده وعید های فراوان به مجلس راه یافتند اما در عمل هیچ اقدام موثری را از آنها شاهد نیستیم.

این مدرس حوزه با بیان اینکه وعده حل مشکلات اقتصادی و روش های انقلابی گری مجلس یازدهمی ها به جایی نرسید، اظهار کرد: از روزی که مجلس یازدهم با شعارهای انقلابی به روی کار آمده جز گرانی تورم و کاهش اعتبار بورس میان مردم دستاوردی هم داشته است؟ البته که نمی توان فقط مجلس را مقصر دانست اما نمایندگان دوره یازدهم پارلمان بنای آغاز به کار را حمله به دولت قرار دادند و از همین رو هم می توان گفت، عملکرد مجلس کشور دستاوردی برای عموم مردم نداشته است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره استفاده ابزاری از قرآن عنوان کرد: زمانی که اختلافات و کشمکش ها بر سر قدرت در هر کشوری افزایش پیدا کند در مسائل سیاسی آن کشور هم تاثیر گذار است. به همین دلیل شاید بتوان گفت امروز دغدغه مجلس یازدهم مطالبات عمومی مردم نیست.

میبدی با تاکید براینکه مجلس یازدهم از اساس و ابتدا عملکردی غیر قابل دفاع داشته اضافه کرد: مجلسی که با شعار اعدام رئیس جمهور یا استیضاح او بخواهد رای جمع کند، تکلیف مشخصی در قبال مردم دارد.

او بیان کرد: دولت هفت الی هشت ماه زمان دارد و این برخوردهای غیر اخلاقی بر عملکرد آن تاثیر می گذارد، در واقع زمان تیم هیات دولت را صرف اموری بیهوده و تنازعاتی بی پایان می‌کند، این درحالی است که می توان با توجه بیشتر به دستاوردهای دولت، رئیس جمهور را در زمان باقیمانده برای دستیابی به اهداف و برنامه های خود یاری کرد، البته که این موضوع وظیفه هر سه قوه است و همه باید دوشادوش هم برای پایان خوش دولت روحانی تلاش کنند.

میبدی تصریح کرد: جالب توجه است مجلس انقلابی به دستورات رهبر انقلاب عمل نمی کند چراکه به موضوع تهمت ها و عتاب ها نسبت به دولت، رهبری ورود کردند و صلاح مملکت را در همراهی دولت در زمان باقیمانده تا ۱۴۰۰ دانستند اما گویا نمایندگان مجلس راه و روشی مخصوص به خود دارند.

او اضافه کرد: مجلس با روشی که در پیش گرفته ضرر و زیان های فراوانی به کشور وارد می کند مگر آنکه در آینده معجزه ای رخ بدهد و شاهد تغییر روش نمایندگان باشیم،تغییر رفتار هم از صدر تا ذیل مجلس باید رخ بدهد چراکه رئیس مجلس شعارهایی مطابق مصالح مردم ندارد، نمایندگان هم به همین روش پیش می روند.

میبدی ادامه داد: صلاحیت مجلسی که ذوالنوری در آن صلاحیت دارد اما مطهری صلاحیت ندارد چگونه تائید شده است؟ این مجلس به چه مصلحتی می اندیشد؟ نمایندگان مجلس دهم صلاحیت بیشتری داشتند و مصالح مردم برای آنها دغدغه بود.

او تصریح کرد: مجلس یازدهم داستانی شبیه به رئیس دولت نهم و دهم دارد، شاید رئیس دولت بهار در منصب دیگری می توانست مفید واقع شود اما جایگاه او رئیس جمهور ایران نبود، نمایندگان این مجلس هم شاید در مناصب دیگر می توانستند، موفق عمل کنند اما تعداد کثیری از آنها برای کرسی های پارلمان کشور ساخته نشده اند، از همین رو می توان گفت شاید شورای نگهبان در تائید صلاحیت این نمایندگان بسیار خوش بینانه عمل کرد اما واقعیت، چیز دیگری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.