اعتراض مادر رومینا اشرفی به حکم شوهرش

روزنامه شرق نوشت: «مادر رومینا از سوی شوهرش تحت فشار قرار گرفته بود که اعلام گذشت کند اما او تا به حال رضایت نداده است.

رعنا دشتی، مادر رومینا، پیش از این گفته بود اگر پدر رومینا آزاد شود، امنیت ندارد و دیگر نمی‌تواند راحت زندگی کند. این در حالی است که به‌ گفته مادر رومینا، خانواده شوهر او برای گرفتن فرزند دیگرش قصد دارند اقدام قضائی بکنند. دکتر ابراهیم نیکدل‌مقدم، وکیل مادر رومینا، پیش‌تر به «شرق» گفته بود رأی صادرشده ازسوی دادگاه می‌توانست شدیدتر باشد و پدر رومینا با توجه به قتل وحشتناکی که انجام داده است، باید به مجازات تکمیلی تبعید نیز محکوم می‌شد.

او در واکنش به حکم دادگاه برای متهم مبنی‌ بر ۹ سال حبس و پرداخت دیه به مادر رومینا گفته بود: ما حدس می‌زدیم چنین حکمی صادر شود؛ چراکه بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، حداکثر مجازات برای ولی که مرتکب قتل فرزند شود، ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه است که در این پرونده نیز ۹ سال حبس و پرداخت دیه صادر شده است اما می‌شد با توجه به خطرناک‌بودن متهم، مجازات تکمیلی هم صادر شود و قضات می‌توانستند مجازات تکمیلی و اقامت اجباری یا همان تبعید را هم برای پدر رومینا در نظر بگیرند که متأسفانه مجازات تکمیلی داده نشد و ما به این موضوع اعتراض خواهیم کرد، چون این مرد واقعا خطرناک است.

او گفت: مجازات باید متناسب با عمل فرد باشد. قطع‌کردن سر یک دختربچه ۱۳‌ساله با داس، عمل بسیار خشنی است و باید مجازاتی سنگین‌تر برای مرتکب در نظر گرفته می‌شد. قانون باید مجازات قابل پیشگیری‌تری داشته باشد و به مجازات فقهی در این‌ گونه موارد بسنده نشود.

این وکیل دادگستری گفت: از نظر من به‌ عنوان وکیل مادر رومینا، این پرونده نقص تحقیقاتی دارد. بعد از این که رومینا با بهمن فرار کرد، از طریق یک واسطه به بهمن گفته شد مراسم عقد را برگزار کنید، پدر رومینا را هم می‌آوریم. از این طریق محل اختفای بهمن و رومینا را متوجه شدند و بعد هم پدر رومینا با مأموران به محل رفته و دختربچه را به خانه برگرداند. او بعد از این که رومینا را تحویل گرفت و به خانه برد، بر اساس گفته‌های موکلم، به رومینا گفته قرص بخور و خودت را بکش! رومینا که از پدرش می‌ترسیده فقط به او گفته است چشم.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بعد از این ماجرا، پدر رومینا به مادر این بچه گفت دیگر با او کاری نداشته باش! بچه است و یک غلطی کرده؛ حتی برای او هدیه هم خریده است. بعد از مدتی وقتی پدر رومینا بیرون رفته و برگشته، انگار همه‌ چیز تغییر کرده و بعد با داس سر رومینا را قطع کرده است.

نیکدل‌مقدم گفت: بر اساس شنیده‌ها و برخی مستندات، پدر رومینا از سوی افرادی از نزدیکانش تحریک شده است. آنها به پدر رومینا گفته‌اند اگر تو این دختر را نکشی، ما این کار را می‌کنیم.

نیکدل‌مقدم در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود پدر رومینا قبل از قتل درباره مجازات فرزندکشی تحقیق کرده، گفت: متأسفانه این گفته درست است.

او ادامه داد: یکی از آشنایان این خانواده که آن زمان دانشجوی حقوق بود، بدون این که از نیت پدر رومینا با خبر باشد یا حتی بداند چه اتفاقی برای رومینا افتاده، به سؤال پدر رومینا پاسخ داده است. تماسی که با او گرفته شده نیز یکی از ادله ما برای این است که پدر رومینا از طرف یکی از نزدیکانش تحریک شده است؛ چراکه پدر رومینا با تلفن همان فردی که گفته بود اگر تو رومینا را نکشی، من این کار را می‌کنم، با این دانشجوی حقوق تماس گرفته بود. این نشان می‌دهد آنها کنار هم بودند و درباره قتل رومینا با هم صحبت و مشورت کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به خبرنگار «شرق» دکتر ابراهیم نیکدل‌مقدم و مادر رومینا به رأی صادرشده اعتراض کرده‌اند و خواستار مجازات سنگین‌تری برای پدر رومینا هستند. این اعتراض ثبت و به دیوان عالی کشور فرستاده شده است. در صورتی‌ که دیوان اعتراض را قبول کند، دادگاه کیفری یک‌ بار دیگر به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، بهمن خاوری نیز در این پرونده به دو سال حبس محکوم شده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.