پایین‌ترین سن ازدواج مربوط به کدام استان است؟

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال در سال ۹۸ به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۲ درصد)، البرز (۳۱.۵ درصد)، مازندران (۳۰.۹ درصد)، مرکزی (۳۰.۸ درصد) و فارس (۳۰.۸ درصد) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده است. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۲۵.۸ درصد)، خراسان جنوبی (۲۷.۳ درصد)، هرمزگان (۲۷.۷ درصد)، خراسان شمالی (۲۷.۹ درصد)، یزد (۲۸.۳ درصد) و گلستان (۲۸.۴ درصد) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده است.

در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله کرمانشاه (۳۰.۱ درصد)، تهران (۲۸ درصد)، البرز (۲۷.۳ درصد)، گیلان (۲۶.۴ درصد) و مازندران (۲۶.۲ درصد) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده است، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۱ درصد)، خراسان جنوبی (۲۲.۵ درصد)، خراسان شمالی (۲۲.۷ درصد)، هرمزگان (۲۳.۳ درصد) و زنجان (۲۳.۶ درصد) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده است.

گفتنی است؛ ۵۳۰ هزار و ۲۲۵ مورد ازدواج در سال ۹۸ در کل کشور ثبت شده است که ۴۶۸ هزار و ۳۰۴ مورد ازدواج در شهرها و ۶۱ هزار و ۹۲۱ مورد ازدواج در روستاها بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.